lördag 19 februari 2011

Soligt idag


En härligt solig februari lördag sitter jag med min dator och en massa tankar i mitt huvud.

Vad kan jag göra för att tjäna mer pengar? Vad kan jag göra för att öka värdet av mina pengar? Om jag skulle skriva en bok vad skulle den handla om? Vilken vision och affärside har mitt företag?

Efter en helt fantastisk helg i Stockholm så återvände jag till Lund, denna vackra studentstad. Jag har genomgått en kurs inom Access Consciousness i 4 dagar med grundaren Gary Douglas. Access Consciousness betyder just att få ökad tillgång till mer medvetenhet.

Access Level 2 & 3 är en fördupningskurs - en djupdykning i att bli och vara mer JAG och börja skapa det liv jag drömmer om i större omfattning. Så vad drömmer jag om?

Vilket liv drömmer du om? Om du kunde välja precis hur du skulle leva - vad som helst - vad väljer du då? Inte helt lätt... En frisk kropp, en bättre ekonomi, resan du drömmer om sedan länge?

Jag har längtat efter mer glädje i mitt liv och det har jag nu. Ändå finns det alltid plats för ännu mer möten, glädje och skratt i mitt liv. Hur blir det bättre än så?

Jag tog en Talk to the entities session med Shannon O Hara i onsdags och det ruskade om i min värld. Att få göra upp med uppväxten i barndomshemmets Scientologikyrka och pappas frånvaro och skuld för att mötas på nytt efter hans frånfälle och laga/hela vår relation ytterligare. Det var en förrvirrad och drogad man som lämnade sin kropp den 27 oktober förra året. Det är något jag vill - att helas i min relation till pappa och andra män. Tack Shannon för detta!

Efter sessionen ville min kropp inte ha något att äta och jag mådde illa, darrade och hade huvudvärk (utrensning). Det var kontaktpersons onsdag vilket inte gjorde saken lättare. Efter att ha suttit i en överbefolkad soffa och försiktigt tvingat i mig juice, prinscesstårta och någon klunk kaffe så kastade jag upp allt detta och lite till innan vi tog en tur till Nova som tillhör rutinen. När kl blev 17 var jag åter ledig och passade på att köpa en fin datorväska till min nya vän.

Väl inne i staden så var det dags för demonstration av mitt lediga studentrum sedan avbokades dubbelbokningarna sig av sig själv liksom. Det är så lustigt... ja riktigt magiskt!

Min inneboende och utflyttade inneboende med pojkvän kom på semlefika så där satt jag igen med 3 ungdomar och nästan tvingade kroppen att äta semla och dricka te. Det gick riktigt bra även om det var för mycket grädde.

Bengt kom eftersom vi skulle byta Bars så han fick äta upp min tredjedels kvarvarande semla och dricka te och umgås med mig och studenterna. Sedan gjorde han mina Bars och jag mådde riktigt dåligt så han fick få sina gjorda dagen därpå innan han flög till Rom och Access facilitators som även jag funderat att resa till ända till tisdag kväll.

Jag har hittat en ny inneboende som kommer från Iran. Hon flyttar in den första mars. Hur blir det bättre än så?

Nu kommer strax Anna så ska vi ta en fika på stan. Sedan ska jag byta Bars med Maja.


Hela livet kommer till oss med glädje, lätthet och härlighet!



Inga kommentarer: