tisdag 8 mars 2011

Semla i Ängelholm


Här sitter jag nu med en semla och en latte på Ängelholms bibliotek på "semledagen" som i år infaller på Internationella kvinnodagen och ovanligt sent igår. Jag kollade historiken oh det är sällan som fettisdagen infaller i mars. Det innebär också att påsken ligger sent i år - under nästsista helgen i april.


Som tur är det varken den bästa semlan eller latten jag mumsat i mig år för då hade det varit illa...


Jag sitter utanför lokalen där jag ska hålla föredrag om Access Consciousness och BARS idag. Här är lite svalt och nu stänger caféet. Jag är så tacksam att jag blivit inviterad till Ängelholm och hålla 2 föredrag och 1 Barskurs. Den 2 april ska jag hålla ett föredrag om pengar 15-18 på Butiken HÄLSOKompassen där ska jag även hålla Barskurs den 3 april kl 10-18. Hur blir det bättre än så?


Kanske det att de fantastiska kursdagarna i Göteborg gjort mig hög i dagarna 5? Barsbytet som fyllde upp lokalen av gamla och nya vänner och önskemålet om att jag ska komma upp igen i PÅSK. Alltså Barskurs på Långfredagen blir i år i Göteborg. Förra året höll jag Barskurs i Köpenhamn. Jag älskar att hålla kurs och se ljuset och lättnaden i kursdeltagarnas ansikten då kursdagen är slut. Vad ska till för fler upptäcker BARS och väljer att må bättre?


Sedan har jag hjälpt Felicia att få rent, handla och allt på plats i det nya studentboendet nu när hon återvänt till Göteborg efter 5 månader i Berlin. Härligt att ha en dotter att bo hos i Göteborg även om hon visst blev ganska trött på mig trots att jag knappt var hemma. Det var ju tentapluggning på hög nivå som gällde då hon hade en tysk tenta imorse på Handelshögskolan mellan 8-10.


Jag däremot torkade golv och finstädade toalett innan jag fick skjuts av vännen Erik (något förvirrat och ganska länge) till Cafét där jag träffade en "gammal" skolkamrat jag nog inte träffat sedan vi gick ut 9an. Mysigt och det gör vi säkert om under ett annat Göteborgsbesök. Efter det unnade jag mig en grundlig ansiktsbehandling med färgning av ögonfransar och plockning av bryn. Så fin blev jag men kroppen var inte glad av att lida pin för att bli fin. Dock kom tacksamheten vid ansiktsmassagen. Hur blir det bättre än så?


Ja nu närmar klockan sig föredragstid och jag behöver hitta en toalett innan folket ramlar in.


På återseende!


Inga kommentarer: