lördag 2 april 2011

Upplysning


Milt, grått och vått ute kanske tittar solen fram lite senare idag. En fin man sa på Facebook att Solen gömmer sig bakom molnen. Tack för din glädje och värme Christian! **************************************************


Flera timmar senare bloggar jag vidare...


**************************************************


Mycket riktigt flera timmar senare har vi det underbaraste vädret jag kan tänka mig. Jag åt lunch med Bengt på ett nyöppnat salladsställe. Gott och sitta ute i solen med en upplyst (enlightenment) man och spatsera lite tillsammans på Lunds gator med mycket rörelse och liv.


Ljuvligt som sedan avlöstes av ett nytt möte - en promenad bland krokusar och annat vackert sedan en latte i solen med min vän Maja även hon i upplyst varande. Så tacksam för att det finns många så medvetna varelser i min umgängeskrets.


Sådan lätthet glädje och acceptans. Jag ser ljuset hos alla så mycket medvenhet det är annorlunda det och nytt. Förut såg jag mer omedvetenhet. Nu strålar alla. Allt är helt annorlunda.


Kan det vara riktigt att även jag är upplyst nu när en upplyst person säger det till mig? Vilka är de oändliga möjligheterna? Hur som helst tar det aldrig slut det finns alltid högre medvenhet. Tacksam för att jag är jag! Tacksam för att jag lever idag! Tacksam för alla möten!

Inga kommentarer: