lördag 5 juli 2008

Denna heta sol!


Solen skiner denna onsdag och efter några timmar i vännen Marikas koloni hade jag lyckats bränna både näsa och panna samt fler solbadande kroppsdelar. Jag använder mig av Skånetrafikens fantastiska Sommarkort ett fantastiskt och trevligt sommarerbjudande för resesugna. Mörbultad av solen tog jag en iste (rabarber) med min äldsta väninna Mia på ett alldeles nystartat tehus vid Caroli city i Malmö. Strax innan jag tog tåget hem till Lund och tvättstugan.

På torsdagen reste jag åter till Malmö för att kedjefika med gamla vänner i omgångar både före och efter klippning. Tyvärr blev jag inte nöjd med klippningen denna gången så det är kanske dags att byta frisör. Jag bokade även klipptid åt dottern på födelsedagen hennes. Min lilla docka blir 19 på torsdag den 10 juli.

Dottern med kompis kom hem igår fredags från Turkiet och vill bara dit igen. De har haft så himla kul. Nästan som nyförälskade i Turkiet var de när de kom hem sent igår för att snida om till en fest med havstema som de skulle gå på direkt de kom hem. Nu har de äntligen stigit upp och ätit jordgubbarna som jag köpte på torget till brunch. Vänninan har åkt hem och dottern packar om för sin resa till farmor och släktingar i Ystad för några dagar. Jag sitter i en fåtölj och försöker få reda på när och hur dottern vill fira sin födelsedag. Jag funderade ju på att resa till Ängsbacka festivalen men det får räcka med Hamburg och Indien denna sommar. Annars är ju vädret kanonfint. Den svenska sommaren visar sig från sin allra bästa sida.

Inga kommentarer: