tisdag 1 juli 2008

Visum till Indien

Mycket formalia är det om man som jag och dottern ska till Indien. Indiskt visum från Stockholm ska in i passet och i gengäld vill de ha 440 kr och ett passfoto. Det har jag inget för numera fotograferar de ju på polisen när du ansöker om pass. Undrar om Dottern har det? När hon kommer hem från Turkiet på fredag så får vi fixa iväg våra pass så vi får det visum vi behöver. Den 9 augusti när vi reser iväg till det Indien som jag i flera år velat visa min dotter och den bästa gåva jag kan tänka ut att ge är möjligheten att gå en kurs på Oneness University och bli utvecklas personligen och dessutom bli en Deekshagivare. Det påverkar alla speciellt de närmaste i familjen.

Vi börjar med semester i Mamallapuram några dagar med sol, bad, shopping och sightseing för att sedan dra vidare till Level 1 respektive Level 2. Hela härligheten avslutas i Chennai med storstadsshopping och liv på ett fint hotell.

Flygbiljetter är klara vi flyger med Lufthansa över Frankfurt och bara ett byte. Helt perfekt! Jag har bokat hotell både i Chennai och Mamallapuram och har taxin från flygplatsen kvar. Plus en massa pappersformalia och betala själva kursavgiften.

I söndags var jag i Malmö på NBV och ett möte för Oneness Blessing och det var jättestarkt. Vi var 5 som gav och 6 som kom för att få. Energin i lokalen efteråt var tjock som sirap. Härligt att träffa andra som älskar att ge och få Deeksha/Oneness Blessing. Jag ser fram emot att få Deeksha av min dotter.

Jag har äntligen fått iväg texten till Ajkons hemsida för terapeuter och hoppas att jag kommer upp där snart. Jag måste komma igång med planering och marknadsföring av Frigörande dansen på K-Yoga samt förbereda föredraget om Reconnective healingHälsans Hus i Lund den 27 augusti kl 19.00 dagen efter jag och dottern kommer hem ifrån Indien.

Solen skiner så jag tror jag ska gå ut på torget och njuta med en bok jag läser just nu som heter "Be och du skall få" av författarna Esther och Jerry Hicks.

Inga kommentarer: