fredag 25 juli 2008

Självutveckling...


En vecka går så fort när man lever en dag i taget - en dag följs av en annan dag och så händer det igen. Vissa saker hinns med och andra prioriteras bort. Så vad händer då? Ja det är tur att jag har en almanacka så jag vet att jag gör annat än bara andas.

Dottern har fullt upp på det nya sommarjobbet i 4 veckor på Ung Vänster i Malmö. Det är kul säger hon. Letar nu bostad i Göteborg där hon ska plugga de närmaste åren om allt följer planerna. Jag har gjort 2 Personliga Reconnections till och det är spännande. Nu har jag gjort 7 stycken sedan jag utbildade mig i maj. Samt några Reconnective Healings förstås. Jag coachar och arbetar som kontaktperson.

Jag hade fint besök från Danmark. Helle en vän sedan många år stannade över och vi hade picnic i Botaniska trädgården "Grekisk sallad". Vi hann även med ett glas vin på Stortorget och en läcker bakelse på Patisseriet i Lund innan hon reste hem. Vi bytte behandlingar och förstod varandra bättre än någonsin - Helles danska var snabb och så var min svenska och ändå var det inga problem för någon av oss att hänga med i samtalet

Jag har tillsammans med min far och sambo varit hos Afrodite som bor i Påarp, Halmstad 2 gånger förra veckan och vi arbetar hårt med att växa som människor så det har varit en intensiv och självutvecklande vecka. Det tar faktiskt på krafterna att ta i sig själv.

En reporter från Aftonbladet ville göra en artikel om mig och när jag blev frisk från Bröstcancer så jag har blivit intervjuad per telefon och fotograferad både hemma och i Botaniska trädgården inför artikeln. Spännande! Min syster Magda var med och lyckades få mig att skratta när det började bli svårt efter nära 2 timmars fotografering. Jättetrevlig fotograf.

Veckan avslutades med att jag, dottern och vännen Maja såg biofilmen Mamma Mia. Den var kul! En längtan till vackra Grekland väcktes.

Inga kommentarer: