söndag 13 juli 2008

Söndag - vilodag


Vädret är lite ostadigt, vi slöar framför tv:n och Heroes säsong 1. Min bror Carl har hållt oss sällskap de senaste 3 dagarna - gjort oss mätta med sin goda matlagning. Vi hade även besök av min fina syster Magda i torsdags. Igår gjorde vi 3 en picnic och vandrade iväg till Botaniska trädgården för att plåta fägringen men tyvärr hade kameran gått sönder. Mycket trist - så det blev inga nya bilder.
Nu har jag även gjort The Reconnection på min bror. Underbart att fler och fler i familjen blir in och uppkopplade till Universum.

Det roligaste som hänt är att Dottern på sin födelsedag fick besked att hon kom in på Handelshögskolan i Göteborg. Så lite vemodigt är det dottern flyttar hemifrån i september även om det är hett önskat.

Födelsedagen var en spännande dag. Vi tog bilen till Ystad och fikade på Book caféet med min syster Frida och gulle Astrid och såklart Carl, Felicia och jag. Det shoppade rosa sandaler till Astrid och silversandaletter till mig. Stockholmsfamiljen har numera transformerats till en Bjärredsfamilj och semestrar 2 veckor i Croatien innan de flyttar in.
19 års-kalaset började 17.00 och vi (jag, Dottern och en massa släktingar och vänner på Dotterns pappas sida) satt ute i trädgården och åt och sjöng för dottern. Många presenter, mycket god mat och en massa gotter blev det innan jag körde hem sent på kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi, jag sökte på knuff.se på reconnection och kom till din blogg! Jag har fortfarande inte haft någon session, men fick mycket reaktioner i mig själv efter att ha läst boken. Är väldigt glad över det och känner mig alltmer "jordad" vilket är positivt för mig.