tisdag 20 april 2010

Bloggande

Är det dags att sluta blogga nu? Jag tänker på att blogga men det skrivs inte ner och nu har det gått en vecka sedan sist. Hur blir det bättre än så här?

Sedan i tisdags har det hänt en del, en härlig Barsutbildning sånt vill jag ha mer av och 2 ganska trista kontaktpersonsdagar. Hu vad är de oändliga möjligheterna?

Igår fick jag nys om en mässa i Trelleborg och de hade ett återbud så nu ska jag stå där och demonstrera Bars och berätta om Access Consciousness och jag som vill jobba åt det hållet. Hur blir det bättre än så? Så nu behöver jag ta fram material till detta och höra med några som vill vara med kanske...

Jag lyckades bli bjuden på lunch av en Peter som gärna vill göra om det och efter det tog jag en kaffe med Maja och fick en halv kopp hälld över mig och min fina blå kjol så spännande det kan vara. Jag lyckades få mina beige tygstövletter hyfsat rena till slut. Hur blir det bättre än så?

I helgen hade jag en Barsutbildning på lördagen och åkte till Johny och myste efteråt. Grattade honom på morgonen med Gary Douglas CD bok "The Place". Han blev glad. Vi hjälptes åt att städa hans lägenhet inför kvällens kalas och avslutade förmiddagen på kvarterets fik innan jag reste vidare till Bjärred och Astrid 3-års kalas.


Där var hela storfamiljen samlad. En massa kusiner och syskon och föräldrar. Vi skulle bara fattats Carl som bor i Brasilien numera. Fanny skulle komma men att flyga tex från London de senare dagarna har inte varit lätt så hon fastnade naturligtvis i London. Där har hon bott de senaste åren så det är nog ingen fara att hitta på något där.

Felicia har kommit fram till Japan och håller på att installera sig på olika sätt. Maten verkar krånglig precis som språket - ett riktigt äventyr och en härlig blogg är född: http://feliciajapan.blogspot.com/. Kolla själv, jag tycker dottern skriver trevligt och kul.

Jag har vacklat mellan att flytta eller bo kvar och igår kom en familj och kollade på min lägenhet och var riktigt intresserade av att byta den mot en charmig 2a vid Mårtenstorget. Jag har dock bestämt mig för att bo kvar här nu och hitta en ny hyresgäst och inte 2 som tidigare så att jag får mer frihet i mitt boende. Så nu ska jag bara hitta rätt kandidat. Sedan ska jag sälja 2 soffor och en massa annat och inreda och möblera om. Jättekul! Jag har ju helt andra behov nu än jag och Felicia hade för 3 år sedan när vi flyttade in.

Ikväll kommer Cina och har lovat att göra mina Bars - hur blir det bättre än så? Så nu vidare till andra nyttigheter - jag betar av en efter en....

På återseende!

1 kommentar:

liss-mari sa...

ja nu har jag kollat flera gånger och det blir tydligen inget mer bloggande