söndag 4 april 2010

Påskdagen


Jag känner så mycket nu för tiden i det låga registret som ilska, sorg och hjälplöshet. Intressant då jag vet det inte är mitt. Jag känner såklart engagemang, glädje och tacksamhet också. Lite intensivt är det dock. Kanske är det för att jag inte riktigt tagit hand om mig och jobbat väldigt mycket och stressat över alla mina valmöjligheter en lång stund... Ekonomiska som relationsmässiga och yrkesmässiga.


Jorden gungar och konkreta beslut behöver tas för åtminstone 10 sekunder i taget. Det som ligger för beslut och återigen nytt beslut drar upp ilska. Hur lurar jag mig själv just här? Försöker jag ta rätt beslut som ska gälla för alltid eller om sånt som inte är mitt beslut? Vad är det som händer som jag inte förstår?


Trolleri... Jag hade 5 kiwis som försvann i tomma intet från diskbänken, mina nya handskar ur byrålådan och mitt favorithalsband som varit försvunnit sedan flera veckor tillbaka. Vad nytt är det som vill komma in i mitt liv? Ekonomin oroar mig - Vad är de oändliga möjligheterna? Varför är det ett sånt slit och en sådan kamp i detta Context realiy? Vad annat är möjligt? Hjälp mig ta emot det jag kan... Hur blir det bättre än så här?


Påsken firar jag som allt annat alternativt. Långfredagen i Köpenhamn på Barsutbildning. Påskafton besökte jag Cina och Vincent ganska tidigt för att sedan shoppa lite på Willys innan jag hälsade på i Marikas koloni och satt där i solen en stund. Sedan bar det av hem då Felicia min underbara älskade dotter skulle komma och vara med mig på påskafton. Vi såg på film och hade myskväll.


Idag Påskdagen så har Felicia haft besök av Naddy och nu följt med sin pappa till Ystad igen. Fortfarande slagen av sin körtelfeber men utan feber. Om 9 dagar ska Felicia resa till Japan i 10 veckor. Lite jobbigt då hon har en massa och fixa inför detta och ingen ork.

Jag har börjat gymma igen och har i flera dagar haft kontakt med muskelgruppper jag glömt jag har. Hur blir det bättre än så? Mia kommer strax till Lund och vi ska gå på bio och se "The Bounty Hunter" och efter det fika på Espesso House -En av mina födelsedagspresenter. Tjingeling!

Inga kommentarer: