lördag 31 maj 2008

Livet är en fest!

Mors dag var ett kalas med fint väder, god mat och familjeliv. Dottern och jag reste till Tomelilla och satt i trädgården. Tog en sväng på Bo Olsson:s och handlade lite inför den stundande student festen som infaller den 11 juni.




Min nu 8 åriga brorson hade födelsedagskalas i måndags och presentades med småfigurer som han och hans 6 årige lillebror här leker med enda till farmor kom med ett tvspel...






Brorsan lagade födelsedagspojkens favoriträtt - Spagetti med köttfärssås och jag som är vegetarian fick tomatsås. Givetvis blev det kaffe och tårta till efterrätt.



Svägerskan och lilla brorsdottern kommer här för att göra familjen i Svedala komplett.



Tack för ett fint kalas som vanligt - ni är ett underbart gäng!










På tisdagen var jag iväg på seminarie på Turning Torso Twisted och lyssnade på en fantastisk människa - Björn Söderberg som startat 4 företag varav 3 i Nepal där han nu 26 år gammal lever som nygift företagsledare i återvinningsbranchen. Han är utsedd till "Sveriges mest spännande entreprenör" 2004 och "Framtidens ledare 2007". Tack för att du är så fin och klok Björn, du berörde mig verkligen.



Inga kommentarer: