lördag 24 maj 2008

Lördag kväll och Eurovision Songcontest


Här sitter två trötta tjejer, jag själv och Dottern med en stor godispåse i soffan och kollar in Eurovision Songcontest och hejar på Charlotte Perelli som tävlar med en riktigt bra låt för Sverige.
Rejält matta efter att ha sålt en massa prylar - både stora små sedan tidigt i morse på Södra Esplanaden i Lund. Så imorgon blir det sovmorgon innan vi kör till Tomelilla och firar min lilla mor på mors dag. Jag hoppas att några av syskonen är där eller kommer dit. Även om det krånglas till lite av en syster bor i London och en syster än så länge bor i Stockholm...
Vet ni hur skönt och lätt det känns efter jag gjort av med onödigt överskott på prylar? Så det blir nog lite mer försäljning på Tradera för min del och Simrishamns loppmarknad en lördag längre fram i sommar för att tömma bla förrådet ytterligare. Lämna plats för nytt och släppa det gamla är verkligen inte bara symbolik utan är mycket konkret och påtagligt.
Så här har vi ännu en dag att vara tacksamma!

Inga kommentarer: