torsdag 8 maj 2008

Vilken dag!

Jag är så glad att solen skiner även idag. Med öppna fönster hörs det som att jag ligger på stranden av alla människor som sitter och pratar i vimlet i centrala Lund och trafiken blir havet. Dottern ringde och berättade att hon fått 3 sommarjobb denna sommar utan att ha gjort något är det inte märkligt och fantastiskt. Själv fick jag ett nytt uppdrag idag.

Även idag tog jag en glass på Stortorget och satt med min bok och solade och tittade på allsköns människor. Glassätare, studenter, burkplockare, snygga killar, skolungdomar, vattenkrig - ja det är spännande att sitta på en bänk och njuta av solen.

Jag har skrivit lite om min farmor i min nya bok som jag håller på med. Här kommer ett litet utdrag ur min bok "Jag älskade min farmor en uppseendeväckande kvinna med sina peruker, hattar och färgglada kläder. En enstöring som levde sitt liv i revolt mot familjen i nästan hela sitt liv."
Jag verkar ha hittat en lämplig danslokal i centrala Lund för mina kurser i Frigörande Dans. Underbart! Hur blir det till hösten - ja kanske en kurs på söndagar - vi får se. Det är verkligen svårt att hitta en fin lokal på vardagkvällar. Jag har letat det länge nu.

Klockan 19.00 idag ska jag till Hälsans hus och dansa med Maja Bengtsson. Imorgon bär det av till Stockholm och det ska bli så spännande att lyssna till Eric Pearl och gå alla tre nivåerna de närmaste dagarna.

Inga kommentarer: