tisdag 9 mars 2010

På resa


Livets resa och en resa i Sverige. Tänk att få göra precis det jag vill. Växa som människa och inspirera andra att bli mer sig själv och komma i kontakt med sin potential. Hur blir det bättre än så?


Jag har kört en massa i Göteborg och ibland fel och vilse. Det är för det mesta förenklande att ha bil trots alla vägfiler och få gratisparkeringar. När jag ska hit i Kristi himmelsfärds helgen och köra ett medvetenhetståg igen då kommer jag själv med tåget från Stockholm efter att ha gått Level 2 & 3 med Gary Douglas och det ska bli jättespännande.


Jag var på Nordstan igår med Felicia. Kom några minuter försenat dit efter svårigheten att komma dit utan att passera Göta Älv bron. Jag anlände lite sent ca 10 minuter efter planerat och Felicia var sur. Vi hittade ett par urläckra svarta stövlar och sedan tog vi en fika innan vi letade oss fram och hem till Studentrummet igen.


När jag bor hos Felicia sover vi gott båda i samma säng (90 cm). Felicia serverar frukost och kvällsmat och pysslar om mig även om hon inte vill byta Bars. Lite trångt och stökigt är det med alla mina prylar som kompletterar Felicias i hennes lilla studentboende. Vi hanterar det mestadels bra. jag får ha sängen och Felicia skrivbordet på vaken hemma tid. Den är ju inte så omfattande. Jag har ju varit iväg och hållt kurs alla dagar. Felicia var med på Foundation och tyckte det var intressant. Det har varit en härlig grupp människor som verkligen gillat Access Consciousness som jag lekt med under min Göteborgsvistelse. Vi har konsumerat otroliga mängder godis. Hur blir det bättre än så?


Flera inbokade behandlingar tills jag kommer hem. Kul att ha ett så varierat liv.


Barsutbildning i Lund den 21 mars. Vill du vara med?


SJ behöver verkligen jobba på sin verksamhet och service. Att ringa dem och stå i kö i timmavis för att få vegetarisk kost i Första klass. Sedan när jag svarar i telefon så blir jag uppringd av automatisk uppringning som meddelar att mitt tåg är inställt. Kan det vara rätt eller menar de mitt tidigare (av/om)bokade tåg som var inställt som jag bokats om ifrån? Håller tummarna för att där är ett tåg som går till Gävle 8.42 imorgon bitti när jag står där med en stor och tung väska och ska ta det tåget. Vad är de oändliga möjligheterna?


Nu ska jag se en film med Felicia innan vi hoppar i säng. Glädjefulla hälsningar från kalla Göteborg........

Inga kommentarer: