fredag 26 mars 2010

Sol i Tomelilla


Sitter i mammas och Pers renoveringsobjekt i Tomelilla efter en sen frukost och en fika till... Nu är det bara vardagsrummet kvar sen har en mycket ful kåk blivit jättefin. De har magiska förmågor och vet precis hur man livräddar gamla oälskade hus. Vad mer är möjligt?

Vi ska snart dra till Simrishamn. Per o Lissan ska träffa en man om deras tillbyggnad i Vik och jag och Magdalena ska leta upp ett mysigt fik och bara strosa omkring. Jag har rest hit över dagen för att träffa lite av min familj.

Våren har anlänt i Skåne och här är lika varmt och soligt som i Lund igår. Jag hade beställt solsken för jag skulle fotograferas för reportaget i tidningen Näringslivsrespons. Maja och jag satt i solen och drack en kopp kaffe. Lund är totalt översvämmat av soldyrkande studenter och det är ganska svårt att hitta en ledig solig plätt att vara på. Härligt!

Det var Mias tur att fylla år så jag letade den perfekta presenten en lång stund på stan och hittade långt om länge dem. Sedan efter avtalad tid var det dags för mig att anlända till hennes tjekvällskalas med otroligt goda pajer med lax alternativt kyckling och våfflor samt godis. Våffeldagen till ära. Kroppen blev så lycklig. Tack Mia! Vi spelade spel och pratade om livets viktiga och oviktiga saker. Mysigt!

Jag var på besiktning av kroppen på bröstmottagningen och allt är helt okey. Hur blir det bättre än så? Jobbat som kontaktperson både tisdag och onsdag. Livet rullar på och imorgon startar månadens 3:e Foundation och Level One.

Nu bär det det av till Simrishamn... Tjingeling

Inga kommentarer: