fredag 12 november 2010

Cornelis Vreeswijk


Jag är en djävel på kärlek, kärlek, kärlek sjunger radion och tårarna trillar nerför kinderna när jag tänker på pappa i dessa 10 sekunder. Kroppen har sparat lite tårar och det är bara att låta dem flöda ut. Så nu var det över. Hur blir det bättre än så?


Felicia min älskade dotter kritiserade mina långa meningar och svårlästa svenska nu när jag bloggar igen. Jag ska tänka på det, jag vill ju att det ska vara lätt att läsa det jag skriver. Har ni sett dotterns Blogg hon pluggar denna termin i Berlin. Jag är så glad att hon lever ett så spännade liv, reser omkring som student först till Göteborg sedan Japan och nu Berlin.


Idag är jag lite seg - var uppe sent och tog lång sovmorgon. Nu vill det till att jag tar tag i min annonsering och marknadsföring. De vill att jag kommer till Göteborg den andra advent och håller Nya Foundation och Level One. Jag har blivit ombedd att komma till både Umeå och Växjö. Så vad ska till för att jag ska hitta de som vill hjälpa mig göra detta. Jag reser ju gärna runt och håller dessa fantastiska Access Consciousness kurser där intresse finns. Så är du intresserad så bara hör av dig. Vilka är de oändliga möjligheterna?


Lördagen den 20 november ska jag demonstrera Bars på en Hälsomässa i Sjöbo Folkets Park kl 10-17. Kommer du med då, kanske bara för en liten pratstund, vara med i tävlingar, eller testa Bars. Söndagen den 21 håller jag en Barskurs i Lund kl 10-18. Så vad säger du?


Cornelis filmen igår var bra. Cornelis Vreeswijk var helt brilliant och vilken otrolig skapande förmåga han hade. Tänk om han valt att vara lite mer medveten hur hade det gått då? Sedan är ju alla och allting precis som det ska och han lämnade ett enormt kulturarv till oss. Tack för det! googlade sonen Jack och han går i faderns fotspår och är vismakare han med.


Det är en mycket grå, regnig och blåsig fredag idag. Jag ska på banken och betala pappas begravningsräkning men jag vill inte gå ut i det ovälkomnande vädret så jag avvaktar med det en stund. Det finns ju så mycket att göra inne...


Klockan 18 kommer Cina och då blir det fika på stan och sedan Barsbyte. HÄRLIGT!


Ha det!


Inga kommentarer: