torsdag 11 november 2010

Fokusering



Jag ska på bio idag, Cornelis filmen. Alla attraheras inte av den så det var lätt att få fribiljetter till den. Att hitta någon att gå med var nästan svårare.


Jag provade att ställa frågan: biosugen? på Facebook. Av mina 915 vänner världen runt var det inte många som svarade som kunde komma till Lund. Och slutligen svarade Bengt. Så det ska bli spännande och se vad detta möte kommer att ge. Vi har ju båda varit på Oneness University flera gånger och lever med Bars som ett häftigt inslag i våra verkligheter. Hur blir det bättre än så?




Idag kom fakturan från Fonus. Det är idag 2 veckor sedan min älskade pappa som jag hade en god relation till i min verklighet lämnade sin jordiska sjuka och begränsade kropp. Han klev in i ljuset och kärleken för att återgå till att vara, bara vara en oändlig varelse. Han har sedan sitt snabba lugna lämnande natten den 27 oktober varit med mig och mina bröder och läkt våra trassliga relationer med honom.


Så förra torsdagen var det dags för begravning. Riktigt snabbt ville vi hålla begravningent då yngsta brodern med sambo skulle resa till Thailand på lördagen. Ingen präst hade tid denna dag och det finns ingen "gratis" borglig förrättare i Helsingborg. Så nu kan jag addera det till min CV: begravningsförrättare ;-), Jag var det av pappas barn som kunde tänka sig att prata på pappas begravning. Min fina syster Magda kom med för att sjunga "Blott en dag ett ögonblick i sänder" akapella och mycket vackert. Alla var nöjda och efteråt tog barnen med familjer sig tillsammans till en restaurang och pratade och umgicks i några timmar.


Jag är så tacksam för pappas glädje som jag förnimmer sedan han lämnade sin fysiska kropp, sitt fysiska fängelse. En oändlig varelse skulle välja en trasig kropp och lidande av vilken anledning? Vi älskar dig PAPPA även om du inte märkte det då du levde det så vet du det nu.


Idag har jag en del som jag bara inte tar i och KONSTIGT nog är det sånt som genererar min framtid som kurser och inflöde av pengar. Vad är det som är rätt med detta som jag inte förstår? Jag bestämmer mig och sedan gör jag något annat. känns det igen. samtidigt betar jag av det lilla och städar... Fokusering!!!


What energy, space and consciousness can I be to be totally focused on generating my life and living and everything that doesn´t allow that to show up desstroy and uncreate that. Good and bad, right and wrong, pod and poc, shorts, boys and beyonds.


Ja och den röda köksmattan har haft många jobb och detta är det tredje stället den bor på och då kom jag på att den kan jag ju tvätta i tvättstugan idag. Så nu blev alla golven våttorkade. Hur blir det bättre än så?


En härlig fika hann jag med Helene på Espresso House. Mysigt och mycket att prata om hade vi. Hur sprider vi medvetenheten omkring oss. Vi väljer olika sätt och kanaler. Hur blir det bättre än så? Helene berättade hur Access Consciousness förändrat hennes liv totalt sedan jag introducerade henne till det. Tacksamhet över mitt levande! Wow!


Nu är tvättstugan min.... På återseende


Inga kommentarer: