söndag 14 november 2010

Helg möten


Har du provat Bars?

Jag har, ja varje dag och ibland flera gånger om dagen. Idag kommer IA och byter Bars med mig och igår kom först Paul och sedan Daniel. I fredags kom Cina. Imorgon kommer Maggie. Ett ständigt Barsbytande och medvetandehöjande.


Jag gillar verkligen dessa möten med likasinnade som precis som jag önskar ha mer av sig själv och mindre av inlärt och in programmerat beteende. Det är nästan beroendeframkallande att ha denna tomhet och lätthet i kropp och sinne som ges av att "få sina Bars gjorda". Efter en barsbehandling så är det helt nya grejor som är prioritet och vissa saker blir mindre viktiga. Hur blir det bättre än så?


Jag får ofta frågan varför säger jag: Hur blir det bättre än så? Mitt svar idag är " En fråga som gör det goa lite bättre och det mindre goa bättre..." Vilka är de oändliga möjligheterna?


Vad är oändligt? Ja något så stort så du inte kan se, mäta eller känna till var det börjar och var det slutar. Oöverskådligt stort, ja just ändlöst. Universum kan alltid bidra med det vi inte ser om vi öppnar upp för det tex genom en fråga utan begränsningar i form av vår inlärda och programmerade tankestruktur. Förstår du vad jag menar?


Igår åt jag frukost med min syster Frida med familj på Patisseriet i Lund. Jättemysigt. Astrid och Inez är så fina och gulliga precis som föräldrarna. Jag kallar dem perfekta familjen vilket kanske blir jobbigt att leva upp till. Hur som helst ska jag och Felicia och fira jul där i år. Kul!


Margareta är en vän som jag träffade på sjukhuset när vi var sjuka i Bröstcancer för 4 år sedan. Hennes liv är sig mycket likt och mitt är totalt annorlunda. Inte längre 3 hemmaboende tonåringar utan en 21 årig dotter studerande i Berlin. Inget drömhus i Dalby utan en läcker vindvåning i centrala Lund. Inget äktenskap utan är härligt självständig och önskad. Inte sjuk och under rehabilitering utan frisk som en nötkärna med ett underbart liv jag väljer och njuter av. Oerhörda skillnader och det handlar faktiskt bara om att välja något annat. Så vad mer är möjligt?

Så är du redo för att välja något annat? Kanske vill du prova Bars? Om du kontaktar mig och refererar till min blogg så kan du få testa Bars för halva priset dvs 400 kronor istället för ord. pris 800 kronor. Vill du rent av kanske lära dig göra det så har jag som sagt Barskurs i Lund den 21 november alltså nästa söndag.

Vill du anmäla dig så gör du det här.


Nu är det Barsbytardags igen...

Tjingeling

Inga kommentarer: