onsdag 10 november 2010

Det snöar i Sverige men inte i Lund


Hej alla trogna och ev nya läsare! Hoppet är det sista som lämnar förhoppningsvis...


Evigheter sedan jag var här sist och skrev. Som någon kanske märkt... Numera är det snabba korta meddelanden på Facebook som gäller. Då får man omgående svar för det mesta. Här har jag inte fått många kommentarer och än är det inte för sent.


Jag då? Jag är splittrad. Ska jag hålla kurser och jobba för högre medvetenhet eller söka mig ett vanligt jobb. Hur kan jag vara konsekvent som inte har många konsekventa celler eller tankar.


I augusti när jag varit på Access Facilitators kursen - en otroligt makalös kurs - flög jag. Jag visste precis vad jag skulle välja och gissa vad: GLÄDJE! Jag insåg att jag valt en massa annat som att hålla både "goda och dåliga" relationer vid liv för evigt. Istället för min egen glädje. WOW här fanns en förbättringspotential som hette duga.


Väl hemma i augusti så började jag välja GLÄDJE. Kändes det inte kul så valde jag det inte. Så en hel del valdes bort. Om jag inte ville hålla kurs så gjorde jag det inte. Utan ställde frågan. Vad annat är möjligt? Jag har ju förmånen att kunna välja utan att tänka på pengar än så länge och något annat tänker jag inte skapa.

Så då kom jag fram till att jag gillar att tjäna pengar och lättaste sättet att göra det är faktiskt att ta ett lönearbete. Så nu letar jag personaljobb så att jag får en stadig inkomst och kan välja vilka kurser jag håller och går med en mycket större frihet och glädje. Hur blir det bättre än så?


Samtidigt som jag funderar på var jag vill resa och hålla kurser i framtiden. Hur jag ska marknadsföra mig och vart jag ska gå. Lite splittrat blir det eftersom den friheten lite kan försvinna när jag väl har ett heltidsjobb. Kanske ett deltidsjobb då?


Vilka är de oändliga möjligheterna?


Så det var dagens blogg kanske kommer vi tillbaka imorgon, eller?


Kramar

Inga kommentarer: