torsdag 14 januari 2010

Resan är målet...


Är det en fråga? Kanske är det en sanning. Hur som helst sitter jag på det försenade tåget till Gävle. Vi tar en omväg pga av något tekniskt fel så jag hoppas att jag hinner med anslutningståget som ska ta mig den sista sträckan. Jag sitter här och jobbar och bestämde mig för att blogga från tåget. Kul! Hur blir det bättre än så?

Vi är 18 minuter försenade och jag sitter på tåget och pratar om Access Consciousness som uppvärmning inför kvällen då det kommer minst 10 personer på min första av denna veckans 2 Access Intro workshop i Gävle som bygger upp Helgens 2 Barskurser innan jag tar nattåget hem igen på söndag. Det är mycket snöiga vyer och vackert utanför tågfönstret och X2000 är lätt att bli illamående på har jag återigen erfarit. Så hur blir det bättre än så?

Igår var jag i Helsingborg och fikade med min vän Kyllike innan jag bytte Bars med en annan Barsfacilitator. Jättehärligt! Vad är de oändliga möjligheterna? I tidsmellanrummet shoppade jag en lila väska som håller mig sällskap fullproppad med böcker och annat livsnödvändigt.

Igår shoppade jag även en del fina, svarta!!! kläder att ha på mig på min turne till Gävle annars hade jag för övrigt skitsvårt att packa, otroligt märkligt och en helt ny känsla. Jag som inte varken brukar använda svarta kläder eller ha problem att packa. Jag var uppe till nästan 2 och det var jättesvårt ja svårare än att stiga upp före 7 för att hinna med tåget. Vad mer är möjligt?

Oops nu måste jag stiga av.

Tjingeling

Inga kommentarer: