torsdag 7 januari 2010

Nya årets första inlägg...

Jag förvånar mig själv. Idag är det den 7 januari och jag har inte bloggat i år. Så märkligt och nog händer det en massa grejor. Det flödar på rejält och jag har glömt -hur blir det bättre än så?

I morse hittade jag en hundralapp utanför dörren. En äldre man på banken fick mitt visitkort och vill sy en väska till min laptop och det har jag behövt länge. Han frågade vilken färg jag gillade och hur många tum. Intressant och hur blir det bättre än så här?

Nyårsfesten bestod av kalasande + raketer och champagne till halv 4 på det nya året, det var svinkallt och alla 7 barnen höll sig vakna över tolvslaget och några av de 8 vuxna blev ordentligt druckna. Jättegod mat och trevligt. Johny och jag sov över i Joakim och Martinas gästhus. Efter en sen brunch tog vi till Malmö igen.

Jag har bytt och gett bars i många dagar nu. Många vill byta med mig då de tycker jag gör det så bra. Hur blir det bättre än så?

Igår var det Barskurs i Malmö då vi blev så många att vi fick vara i Mamö hemma hos Johny istället för hemma hos mig som jag planerat eftersom mina favoritlokaler i Lund var otillgängliga.



Det var 10 personer som kom plus en liten mycket charmig och lättsam grabb, David 6 år. 8 av dessa lärde sig göra Bars för första gången och jag var mycket glad att Johny assisterade med kaffe, lunchställe och demonstration av fingerställningar. Det var underbart härlig och glad stämning, samtalen och samtalsämnena var många. Mot slutet fick jag göra lillkillens bars och han sjöng glatt Michael Jackson för oss alla nästan hela barssessionen. Ett mumsigt minne.



Min nästa Barskurs i Lund, Skåne, Sverige, Världen är den 31 januari. Då har du chansen att vara med om du ännu inte lärt dig göra Bars eller om du vill repetera för halva priset alltså 800 kr. Barn/ungdomar 16-18 betalar oxå halva priset medan yngre människor går gratis. Annars så kostar Barsklassen 1600 kronor och du lär dig ett redskap som du kan ha och bara göra för egen del, på familj och vänner eller använda som komplement i din yrkesroll och jobba med. Vilka är de oändliga möjligheterna?

Ja idag har jag bytt Bars med Maja, kollat med Viking kristall i Lund hur det ser ut inför den 12 januari då jag ska hålla en workshop om pengar där. Besökte banken för att sätta in pengar då jag fick in hel del sådana igår.

Felicia, Johny med sonen Alexander och jag såg en märklig film "The Imaginarium of Doctor Parnassus" Nja den var väl bara sådär tyckte jag. Vi tog en fika tillsammans på Espresso House efteråt.

Nu är denna dag och stor del av natten slut, klockan visar 2.05 så nu ska jag nanna kudden. God natt!

Inga kommentarer: