söndag 1 juni 2008

Kalasdax igen



Om veckan skulle ha börjat på söndag så hade jag hunnit med 4 kalas i denna vecka. Det är fredagen den 30 maj och jag har två vänner som fyller år idag.
Min underbara vän Maja fyllde 70 år
och jag hade erbjudits att vara med och ställa i ordning redan kl. 9.30. Vi höll på i ca 1,5 timme sedan var det dags att gå hem och greja lite igen. Klockan 14.00 gick Dottern och jag dit igen och Maja firades hela eftermiddagen ute i solen med vänner, fd arbetskamrater och familj. Vi var flera deeksha givare på plats och firade Maja denna dag. Vädrets och matens makter var med oss hela tiden. Vi hade det jättebra och jättegott! Sol, buffé och Hallontårta med kaffe.

När det närmade sig kväll var det dags att resa till nästa kalas och på vägen dit hämtade jag dotterns fina Balklänning till balen den 4 juni.

En "gammal" nära och god vän i Malmö fyllde 44 och dit var jag bjuden kl 17.00. Dottern skulle iväg på Friskis och Svettis avslutning för terminen på Katedralskolan så hon kunde inte följa med trots att detta kalas hade en stor andel jämnåriga för hennes del, Vi satt i deras underbara trädgård med kalla förfriskningar och njöt av en ljummen fredag kväll. Sedan serverades vi smörgåstårta och avslutningsvis svenska jordgubbar, vispgrädde och vaniljglass med kaffe till. Det började bli kyligt och jag körde hemåt igen efter en lång dag vid 21.30. Jag hade trots allt börjat tvätta redan klockan 07.00 samma morgon.

Inga kommentarer: