lördag 14 juni 2008

Att vara kontaktperson


Jag arbetar som kontaktperson. Jag jobbar med föräldrar som har problem med vårdnaden/umgänget och behöver stöd och guidning samt så stöttar jag och finns till för deras barn. Arbetstiden ligger oftast på helgerna och det är uruselt betalt. Det är verkligen speciellt och underbart att få bidra till samhället på detta vis.

För mig är det viktigt att barn får ha kontakt med både sin far och sin mor. Som kontaktperson blir man länken till att detta blir en möjlighet. Alltså är det ett viktigt uppdrag.

Det går så bra. Helande sker under mötena, både Oneness Blessing energierna och Reconnective healing frekvensen arbetar i det tysta och jag är så tacksam att få vara en kanal för dessa. Det är riktiga mirakel som sker och det snabbt hör jag förvånade socialsekreterare säga.

För tillfället är jag kontaktperson för 4 familjer med barn och dessutom är jag kontaktperson till en medelålders kvinna som behöver en vän.

Jag är tacksam för att jag lever i Sverige och det finns hjälp och stöd att få för trasiga familjer. Jag anser att alla barn har rätt att träffa båda sina föräldrar och behöver skapa en relation med dessa. Oavsett hur det ser ut så kan ett barn förstå svårigheter om man förklarar dessa för dem.
Jag menar dock inte att barn alldeles ensamma ska utsättas för föräldrar som inte klarar av att vara föräldrar. Utan barnen ska ha ett stöd och resurser måste sättas in för detta viktiga uppdrag att bygga relationer i trasiga familjer som sedan har en möjlighet att helas i framtiden.


Inga kommentarer: