lördag 14 juni 2008

Födelsedag på Åbergs trädgård




Nationaldagen den 6 juni är en röd dag. Dagen till ära reser Dottern och jag till Tomelilla för att fira dagens stjärna LISS-MARI på hennes födelsedag. Vi anlände fram emot lunch och åt lite ute i trädgården innan vi reste vidare till Åbergs trädgård och Café. Oändligt mycket blommor att välja på. Mor hade önskat sig något perent till trädgården och det var inte lätt att välja på ett ställe som Åbergs. Lillebror hängde med och valde och vi tog en härlig fika i Caféet. Det blev en blomma och en buske som ska planteras idag den 6 juni.

Vi avslutade kvällen med härlig grillning och jordgubbar. Sedan stannade vi över natten med en fullpackad bil och Simrishamns loppisen som mål på lördagen där vi skulle göra av med det sista skräpet från källaren. Det tog några timmar, solen stekte oss ordentligt, vi blev några kronor rikare och en massa onödigt skräp fattigare. Källaren är nu så trevlig att gå in i!

Efter loppisen var det familjefödelsedagsfest och familjen från Svedala dök upp, familjen som bor i Stockholm anlände och nu var alla barn i familjen på plats utom familjen som bor i London. Så vi blev en hel hög stora och små människor. När kvällen föll på tog Dottern och jag hem till Lund.

Kvällen skulle ju ägnas åt premiär för Singel Mingel för mig på Grand i Lund. Jag måste säga att det var kul och annorlunda. Det var första gången jag gick ut på krogen som singel på 8 år ..... och 8 år äldre. Jag fick dansa många svettiga danser och en massa komplimanger regnade det över mig. Underbart! Ändå dröjer det nog ett tag innan jag gör om ett sådant tilltag. Det kändes inte riktigt som en miljö eller väg för mig.

Inga kommentarer: