måndag 23 juni 2008

Hem ljuva hem

Så var jag återigen och äntligen hemma igen. Jag har bott i Lund i 9 månader och älskar denna stad. När bilen eller som idag tåget kommer in på perrongen och jag känner att jag är hemma efter några dagar iväg så fylls mitt hjärta av glädje av att vara hemma i Lund igen.

Men i alla fall vilken resa, vilka fantastiska människor och vetenskapsmän som Eric Pearl bjudit in till denna otroliga konferens i Hamburg. Jag har lärt mig så mycket nytt och även fått saker bekräftade som jag vetat/anat tidigare. Dessutom har jag nu flera böcker jag vill läsa nu när jag träffat författare som Rupert Sheldrake, Erwin Lazlo, Bruce Lipton, Masaru Emoto, Gregg Braden, Lynne Mc Taggart mfl. Inte var det fel heller att åka båt på Elbe och se det vackra Hamburg från vattnet. Jag gillade Hamburg - där var trevligt och jag saknade resesällskap att utforska en som jag upplevde det mycket varierande och trevlig stad. Varför tog jag inte med dottern. Jag tror hon skulle ha kunnat ställa upp som resesällskap och hade gillat konferensen då den var av hög kvalité.

Så väl hemma har jag varit på Ikea och köpt toalettborstar och de kostar 8 kronor. Hur i hela friden kan de ta 8 kronor för en toalettborste?? Desutom fanns de idag i rosa, ljusgrön och ljusblå färg. Det var nytt för mig. När jag kom hem har jag varit duktig och lagt ut bilen på Blocket se själv med målet att den ska säljas till torsdag.

Inga kommentarer: