onsdag 4 juni 2008

Katedralskolans bal








En liten prinsessa ska på bal. Ack vad vore väl en bal på slottet? som Askungen sa. Själv har jag aldrig varit på en bal eller ens tagit studenten och som prinsessans mor blir jag väl DROTTNING, eller?

I alla fall allt är på plats - speciellt utprovad makeup och håruppsättning hos frisör i Malmö. Kemtvättad och insydd klänning som vi ärvt av underbara moster (min syster) som bor i London och lever Jet Set liv. Headhuntad flera gånger och i chefsställning på någon amerikansk affärsbank och hela familjen hjältinna och förebild. Dessutom är hon en fin och underbar person...


Åter till prinsessan. Väskor, halsband och hårspray i mängder, nyköpta läckra sandaletter det har inte varit helt lätt att välja men nu har älsklingen skyndat iväg alldeles helt perfekt. Kameran följde med på balen så bilderna får jag komplettera bloggen med senare. Jag slog följe med dottern och hennes vackra kamrat längs Lilla Fiskaregatan och tjejerna tyckte det var lite pinsamt att människor tittade på dem som avvek genom att bara vara otroligt vackra och uppklädda en tillsynes vanlig onsdag. Tänk om de kunde njuta av stunden istället.

Väl hemma kom jag på att jag kunde lämnat rådet. Att njuta av denna tid utan att försöka ändra på den, skynda iväg och kämpa emot för mycket utan vara i flödet-nuet och glädjas åt att vara människa (på väg till bal) här idag. Men den visdomen blir kanske först relevant när man närmar sig 40. Jag klarade själv inte av det på mitt bröllop 2001 vill jag minnas. Om jag gifter mig igen kan jag i alla fall njuta av det. Det är jag säker på ;-). Om jag hittar rätt man förstås -men annars gifter jag mig inte ändå så klart.... Jag njuter verkligen av mitt singelliv. På lördag ska jag testa singelmingel på Grand dock inte balklädd utan lite mer mig själv för att se hur kul det är.



En liten blomma får vi ha med idag. Jag har ju faktiskt tagit en promenad i Botaniska trädgården med min härliga mamma efter en solig kaffestund på stan. Vallmoodlingen är faktiskt bara makalös. Sedan skulle mor vidare och avtackas på Videdalsskolan i Malmö där hon jobbat som lärare i flera år.

Inga kommentarer: