torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År...

En helt ovanlig torsdag. Felicia använder mig som provdocka och lockar mitt hår i korkskruvslockar så jag ska bli riktigt fin så här årets sista och första dag. Lite knäckt blev hon då jag började gapskratta åt min nya frisyr men nu gör hon ett tappert försök igen. Mitt hår är tydligen svårt... Nog för att jag vet att det alltid lever sitt eget liv och är som snyggast då det är smutsigt. My point of view! Helt klart men då känner jag mig konstigt nog snyggast.

Nu ska jag snart till en fest hos min bror med Johny och Felicia ska på en helt annan fest. Nu ska verkligen det nya året tackas av och det nya firas in.

Annars har det varit kul att hålla Barskurs för Johnys familj. Tre tonåriga ungdomar som tyckte det var lite långtråkigt att göra Bars för länge men skönt efteråt. Alla var nöjda och glada efteråt. Hur blir det bättre än så. Nu har de flesta av dem återvänt till Dallas där de bor.

Både Johny och Felicia har turats om att vara "sjuka" och sova i min säng samtidigt som jag med legat där och bara valt att vara frisk om och om igen. Hur blir det bättre än så?

När jag var ute cyklade fick jag punktering lite snopet, men det var verkligen så att cykeln behövde service så det kändes som att cykla i himmelriket med min nu vårservade cykel. det var snart 3 år sedan sist. Hur blir det bättre än så?

Annars har jag fikat och småpysslat lite i dessa dagar som gått och snart startat allt igång igen på ett spännade sätt efter långledigheter. Johny är hemma många dagar över jul och nyår och det är ju härligt att kunna träffas lite mer.

Nu är det dags att köra till Malmö! Så då ses vi nästa år igen då hoppas jag.
Bamse kram Eva Ardenmark

1 kommentar:

Anonym sa...

hẹj alskling ha det fortsatt bra ónkar mamma