onsdag 3 februari 2010

Filosofera och redovisa


Jag vill ha sol... mindre snö och få tummarna loss och komma i takt med min redovisning. Vad är de oändliga möjligheterna? Foundation på söndag och måndag och vi verkar bli fler... tryckeriet är snabbt och flexibelt och jättebra. Snart får vi hitta en annan lokal. Hur blir det bättre än så?


En behandling varje dag nästan... Respons på mina nyhetsbrev får jag av människor jag aldrig mött som kör långväga till mig, mina behandlingar och kurser. Vad mer är möjligt?


Jag ser flödet och jag blev tillfrågad om Frigörande Dans igen men intresset är inte tillräckligt stort i Lund ännu så vad annat är möjligt?

Jag sitter vid mina kvitton och oskrivna fakturor och får bara inte tummarna loss. Blä! Vad är de oändliga möjligheterna? Hjälp mig...


Funderar över att jag nästan inte har mycket till familje kontakt. Jag har brutit med pappa för att göra honom och hans sambo självständiga. De har trakasserat mig i år och vill att jag ska flytta till Helsingborg och bli deras hjälpare. Jag vill definitivt inte bo i Helsingborg. Det är inte en plats jag gillar eller längtar till även om det är min födelsestad.

Min mamma är 3 månader i Asien, mina systrar Fanny, Frida och Magdalena är oxå där ett gäng månader. Carl är i Brasilien även om vi har typ ingen kontakt. Så det är bara Felicia i Göteborg och Joakim i Svedala kvar. Imorgon ska jag trotsa snön och köra till Tomelilla och vattna mammas blommor då deras vattnande grannar är på semester. Hur blir det bättre än så?

Felicia kommer hem en liten sväng imorgon innan hon drar vidare med sin pappa till Ystad mfl ställen. Hon ringde precis och berättade att hon fick priset som "BÄSTA GRANNE" på 5000 kronor och ska vara med i någon studenttidning. Grattis älskling!


Nu tror jag, jag vet vad det är som är "fel" jag har inget jag ser fram emot just nu. Vad är de oändliga möjligeterna? Saknar Maja som är i Indien i 6 veckor hon är ju min fika kompis. Vad mer är möjligt? Stökigt hemma och dammsugaren har rymt till studenternas territorium så den ska snart flytta ner igen... Jag behöver nog få mina bars gjorda idag...


Nej nu är det dags att göra något mer matnyttigt, kanske äta det har jag inte gjort idag. Det blir att gå till affären först då...


Who am I today and what grand and glorious adventures am I going to have?

4 kommentarer:

Charlene sa...

EVA du måste sluta slarva med maten så! Ät nått annars kommer jag och bär dig till affären, och inga bars får du då heller! :):):)

Ett sätt att leva ett liv sa...

Efter några Macmyra knäcke med ost så har jag äntligen öppnat redovisningsprogrammet så då kanske du kan komma hit och byta bars med mig så blir allt perfekt... Vad är de oändliga möjligheterna?

Charlene sa...

Oj detta såg jag inte förräns nu. Men kanske det kan bli lite bars i morgon? I dag kommer Isaac's Mamma på besök så jag kan inte idag :(

Charlene sa...

Och bra att du åt ;)