måndag 15 februari 2010

Latte Machiatto


Den tog tyvärr precis slut och jag har återtagit mitt hem och börjat packa upp. Det var en lång resa hem från Gävle. Tåget kom nästan 2 timmar för sent till stationen i Gävle och sedan, tro det eller ej så hade jag biljett till vagn 16 som inte fanns. Så efter att ha vandrat igenom ett långt, proppfullt, rörigt och varmt delvis snöigt Åretåg så fick jag slutligen en liggplats i vagn 6. Det var det skakigaste tåg jag rest med någonsin tror jag och 2,5 timmar efter tidsplan anlände jag Lund. Äntligen!



Jag har vattnat Majas blommor på vägen hem från statonen och på fredag tror jag hon kommer hem igen. Härligt! Jag har mycket datorarbete att göra av olika slag idag, reklam material, koordineringa av olika event och redovisning. Klockan 13.15 ska jag vara kontaktperson och förhoppningsvis gå på Kjell & Company och köpa en exra hårdisk så jag har backup på allt som är på min dator. Bättre sent än aldrig. Vad mer är möjligt?



Helgen har varit spännande och det är otroligt mycket snö i Gävle. Människorna som kommer på mina kurser är så härliga och fina. How did I get so lucky and what else is possible? Johny har tagit underbart fint hand om mig, visat mig runt, inhandlat det som behövts till kurserna och lagat mat till mig eller tagit mig till fina restauranger och vi har njutit av samvaron och kreativiteten. Jag har bott i en liten söt stuga - gamla grindvaktarstugan till MacMyra bruk. Enkelt och trivsamt möblerad. Hur blir det bättre än så?


Nu ska jag ta tag i dagen ... undrar om jag kan få mina Bars gjorda idag mellan alla "måsten"?


Tjingeling

Inga kommentarer: