söndag 7 februari 2010

Hemmasöndag


Foundation hela dagen. Jag anlände hem tidigt i morse för att ställa allt i ordning, Efter 2 nätter hos Johny och inneboende studenter så kan jag aldrig vara säker på hur det ser ut hemma. En av nackdelarna med att ha inneboende.


Det var en spännande morgon, först fick jag inte loss bilen ur snön på parkeringen i Malmö men med hjälp från Johny som puttade på kom jag slutligen iväg. Väl hemma så var det en lång kö på torget redan före 8 en söndag så nyfiket kollade jag in den och gjorde en rejäl vurpa precis utanför porten utan att kunna ta emot mig eftersom jag bla bar på min dator. Det gjorde ganska ont och både kropp och kläder höll sig hela.


Nu har kursgästerna gått hem för länge sedan och jag har softat och slappat i soffan framför tvn. Nu ska jag ställa i ordning inför morgondagen då det är ganska uppställt och vi börjar om i morgon kl. 10.00. En av deltagarna är bara 12 år och han hänger med på ett fantastiskt vis och ställer underbara frågor.


Jag får allt jag ber och frågar efter så att min väska som stod i garderoben med Young Living marknadsmaterial och var stökigt överflödig och oönskad sålde jag till en Barsklient som hade ett sådant intresse och engagemang som jag inte längre har med oljorna. Hur blir det bättre än så?


I fredags tog jag mig slutligen till Tomelilla och vattande blommor. Överaskades av snövallen som skapats av vägverket och hindrade mig (förutom den höga snön) att köra in på tomten. Så jag fick parkera på granntomten. Sedan pulsade jag i alldeles för låga skor till uteförrådet och letade upp en skovel. Det var ganska trixigt att få ut den eftersom det var igensnöat. sedan skottade jag en gång så att det syntes att där var folk och klarade av larmet. Jag vattnade de törstiga blommorna och hittade en chokladask gåva till mig som tack för hjälpen. Hur blir det bättre än så? Tack Mamma!


Tog en liten sväng in på Bo Olsson och hittade Lovisas 3 års present. Det börjar närma sig den 9:e mars och det blev ett rosa prinsessetält. Jag köpte en mindre resväska med, RÖD, till mig själv och godis till kursen. Vad är de oändliga möjligheterna?


I fredags lagade Johny fisk middag till mig. Det var gott och han gillar inte ens fisk. Undrar om han har alla armar och ben kvar ;-). På lördagen tog jag en fika med Mia på stan sedan återvände jag till Johny då han bjöd mig, Jesper och Shannon från USA på middag. Trevligt att träffa dem en liten stund även om de inte stannade så länge så kändes det alldeles lagom.


Jag får flera förfrågningar och är inte så lite dubbelbokad innan jag tar till Gävle igen på onsdag kväll. Vet inte riktig när och vad jag ska svara. Ska försöka hinna det imorgon innan kursen. Vad är de oändliga möjligheterna?


Nej nu ropar sängen på trötta mig. God natt sötnosar!

Inga kommentarer: