lördag 27 februari 2010

Lördagspyssel



Vår i Luften och ett helt nytt ljus. Snön smälter bort och talesättet: "Det som göms i snö kommer fram i tö" är otroligt sant och märkbart tyvärr. Fimpar och hundbajs i mängder överallt...Vad annat är möjligt?



Idag har jag grattat min kära systerdotter Loviza som alldeles snart blir 3 år. Med ett prinsesstält åt den lilla prinsessan. Rosa såklart. Grabbarna var där med så det var så mysigt att äta frukost med den goa familjen. De har som vanligt nya projekt på gång. Husköp och ombyggnad.



Ja nu börjar kalasandet i min familj. Loviza den 9 mars och min syster Magdalena den 13 mars. Båda dessa födelsedagar/kalas missar jag då jag är i Göteborg och håller 5 dagars kurs och sedan i Gävle och håller 4 dagars kurs. Även 2 workshops ska det bli så här har jag lite lugnet före stormen. Jag får packa en stor väska denna gången. Jag kör till Göteborg och tar tåget Göteborg-Gävle TOR och kör sedan hem igen. Kursanmälningarna börjar ramla in. Vad mer är möjligt?



Jag försökte lämna stövlarna på lagning med det skulle kosta 400 att byta blixtlås så det valde jag inte. Dock fick de klacka om mina sommarsandaler som legat i bilen sedan i höstas. Äntligen! Efter jag inhandlat lite gotter till kursen så mötte jag upp med Mia vid Möllevången och där blev det en bakad potatis inte med det innehåll jag beställde utan troligtvis det kroppen ville ha. Lustigt eller hur?



Nya handskar hittade jag på rean som var varmare än de förra men inte snyggare så ett par till kan jag lätt ha åt det svarta eller mörkbruna hållet. Cykeln fattades jag på gården och mindes att jag glömt den vid stationen. I över 1 vecka stod den där med en massa andra cykel kompisar. Lyckligtvis stod den kvar idag hel och glad. Hur blir det bättre än så?



Jag håller en Barsutbildning imorgon och en Penga och Flödes workshop på onsdag båda i Lund. Om du är intresserad av Workshopen så läs mer på http://www.levarp.se/. Hur blir det bättre än så?



Jag har gjort många Bars i denna veckan och ett skifte har skett allt känns mycket lättare nu speciellt på morgonen. Lyssnat på Dain Heer och en massa clearingar och det har varit så starkt befriande. Marika var här igår och fick både Reconnective healing och sina Bars gjorda sedan avslutade vi med en trevlig fikastund på Espresso House.



Jag har anmält mig till Facilitator kursen på Costa Rica och köpt flygbiljetter dit. Andra gången jag reser dit och har jag lagt in en semestervecka denna gången också. Så jag får se vad det kan innebära... Vad är de oändliga möjligheterna?



Nej nu kommer jag inte ihåg mer jag har gjort men jag har haft fullt upp hela veckan. Hur blir det bättre än så?

Inga kommentarer: