torsdag 11 februari 2010

X2000


Här sitter jag i arla morgonstund på tåget mot Gävle efter en natt i liggvagn med ojämn sömn. Tåget från Lund igår var något försenat så efter lite kallt väntande så försökte jag hitta vagn 4 där jag hade min sovplats - enda problemet var att den vagnen var indragen på grund av plattformsarbete. Är det inte lustigt att SJ säljer och skriver ut en biljett till en vagn som inte finns. Så där satt jag på tåget och ställde frågan: Hur blir det bättre än så här, kanske en sovvagn i första klass? Vad mer är möjligt? Slutligen fick jag en sovplats i vagn 5 och jag var så fnittrig och pigg så jag kunde inte somna på en lång stund. Hur blir det bättre än så här?


Måndag och tisdag höll jag Level One kursen i Lund och det var härligt som vanligt. Nästa gång det blir Foundation och Level One i Lund är i slutet av mars. Läs mer om det på http://www.accessconsciousness.nu/.


Igår innan jag avreste så kom äntligen mina vitaminer alltså Chews4Health som jag väntat på så jag hann precis hämta paketet på posten, lämna igen en grej på Lindex och köpa bröd på det härliga stenugnsbageriet på Klostergatan innan allt stängde. Jag köpte 1 bulle/bröd och fick 3 bullar/bröd, ja hur blir det bättre än så? Planerna för Hälsomässan i Stadshallen i Lund den 20-21 februari börjar ta form. Kolla om det är något du vill vara med om på http://www.halsomässa.nu/.


Marie en ny vän kom och intervjuade mig för en artikel, mer om detta senare. Vi tog en fika med härligt bröd och kaffe från Espresso House innan vi började jobba. Hur blir det bättre än så? Sedan var det bara att packa, vattna blommor, plocka undan och dra iväg till tåget med raska steg.


Så nu sitter jag här på tåget med mitt fantastiska mobila modem och bloggar på väg mot Gävle där jag ska hålla ett Access intro ikväll och en Bars kurs imorgon och en Foundation på lördag söndag. Jag älskar mitt liv! How did I get so lucky?

Inga kommentarer: