fredag 15 augusti 2008

Eller inte...

I en annan shop i Mamallapuram berättade en annan man att ringen jag köpt var äkta och skulle kostat 2000 rupies istället för 650 och att ringens stenar visst var Aqvamarin. Så den gången blev jag inte lurad men säkert en massa andra gånger.

Idag har vi anlänt till Golden City, installerat oss och går snart in i en veckas tystnad så då blir det ingen bloggning på ett tag. Jag har visat Felicia runt, vi har ätit lunch och packat upp. Så det börjar bli dags för en middagslur nu.

Igår hade vi en trevlig dag med min vän Pia från Dalby som träffat en Indisk man som hon gift sig med och nu lever och bor i Auroville med. Vi shoppade, eller snarare plockade upp beställda skor, kläder och väskor både åt och drack en massa speciellt Masala te något som blivit lite "vår" favorit. Kvällen avslutades på Gecko café strax innan jag köpte och gav Felicia ett Månstenshalsband som Indien gåva.

Vi hade båda riktigt svårt att somna i går kväll och nu har vi gått upp mycket tidigt och rest först till Chennai och sedan till Golden City. Så Lev väl! det gör vi...

Bild på min nya ring!

Inga kommentarer: