måndag 4 augusti 2008

Ny säng äntligen!

Jag lyckades och världen är full av vänliga underbara människor. I ett år har jag haft en önskan att skaffa mig en Tempur säng och nu har det blivit verklighet. Varför? Jo för att jag är en sådan person som inte vill ligga på fjädrar av metall eller bredvid en mobiltelefon eller elektrisk klockradio för att jag tror att det är ohälsosamt för mitt tempel - min kropp att aldrig få vila från detta samhälles teknikstress och metallpåverkan.


Efter att ha tillbringat några sovande nätter på min behandlingsbänk efter mitt beslut att nu får det vara över med att ligga på metall och spiraler. Det är precis som när jag bestämde mig för att byta ut amalgamet i tänderna 2004 då gjorde jag även det metodiskt och utan kompromiss och min nya säng blir faktisk dyrare även om jag köpte den dyraste biten på Blocket en Signatur Tempur kombimadrass så har jag en del att komplettera med för att få drömsängen.


Jag mötte en riktig Ängel på telefon som hjälpte mig att både hitta till sängen i Höllviken som såldes av en annan mycket trevlig person. Min nya ängelvän hjälpte mig att lyfta - flytta (med bil) och sedan lyfta igen. Fantastiskt så gott liv jag lever. Tack Håkan!


Min vän Maja tittade in på en kopp te och hade med sig kakor så vi fick en mysig efteremiddagsfika. Oh vad det regnar och blåser idag. Skönt att vara inne!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är den skön att ligga i? I reklamen ser det väldigt bekvämt ut.

Ett sätt att leva ett liv sa...

Ja verkligen - det ska bli underbart att sova min första natt i den. Eva