onsdag 6 augusti 2008

Onsdag och nedräkning


På fredag gäller det. Då reser jag till Malmö för att sova en halv natt på dotterns pappas soffa innan Dottern och jag tar tåget från stationen i Malmö 05.02 till Kastrup. Klockan 7.00 går flyget till Frankfurt där vi byter till flyget till Chennai/Madras som anländer ca 23.45 indisk tid. Så jag har idag småpackat, tvättat, sökt boende till Dottern i Göteborg mm - nu har hon kommit in på Handels med inriktning mot Japanska hennes första val. Tänk vad bra!
Vet du någon som kan hjälpa till att hitta eller har ett billigt bra boende så snälla berätta det för mig!


Jag har även ätit frukost på Ebbas skafferi med min vän Maja och lunch på Stortorget med min syster Frida, lilla Astrid och tjejernas Mor och Mormor. Vädret har varit perfekt och inte likt gårdagens storm och oväder.


Nu avslutas kvällen med lite bloggande och jag har precis beställt 32 tackkort på Korthuset som ska skickas till de snälla människor som uppmärksammade Felicia när hon tog studenten. Äntligen och ganska sent men ändå! Snart ett dåligt samvete mindre. Jag vet att flera väntar. Fin studentbild, eller hur?

Inga kommentarer: