måndag 22 december 2008

Allt är klart


Hem och innehåll är som de ska vara, 5 dagars dieten avklarad och jag har nog minskat 3 kg och flera cm runt midja och höfter. Jag känner mig pigg och glad.


Lyckades lura min kära mor till Lund i 2 timmar. Efter en fika så gick vi ut och letade en snygg julaftonskläd till min älskade och klädkritiske mor. Inte hjälpte det att det faktisk är ganska utgallrat såhär den 22 december. Det ligger redan många klappar gömda i skåp och lådor och några har kanske redan hamnat under en vacker gran ljuvligt dekorerad med ljus och kulor i alla möjliga färger. Mina klappar ligger i min klädkammare i väntan på Julafton, då de ska ligga under lite olika granar.


Det är så kul att ge, så spännande när mottagarna öppnar och ännu roligare om det blir helt rätt vilket det blir ibland. Varför är det lättare att ge än att få? Även om jag tycker det är lättare att få nuförtiden så är det inte alltid lätt med tacksamheten när man får något man inte alls vill ha.

Idag har jag en regel att det jag inte gillar eller vill ha/behöver finns det alltid någon annan som behöver eller vill ha. Då skickar jag gåvan vidare. Det är bra för då har jag inte saker jag inte tycker om eller som ligger och skramlar utan någon nytta eller något värde för mig. Det ger mitt hem fina energier och gåvorna och rikedomen - flödet i mitt liv starkare.


Idag när vi var ute och handlade hittade jag 2 toppar och i lördags 1 klänning, 1 par jeans och en jättefin långkofta. Så nu är det återigen dags att gallra ut sånt som inte används i garderoben för att göra plats för det nya. Men det är härligt att uppgradera garderoben.


Dags att göra annat - på återseende!

Inga kommentarer: