torsdag 11 december 2008

Frostig morgon

Vaknat upp i Tomelilla till dukat frukostbord med ägg, vörtbröd och levande ljus. Det är livliga drömmar jag har om nätterna - rena äventyrsfilmerna. Så spännande och lite tröttande...

Jag anlände igår, Liss-Mari, min mor, och jag gjorde en runda på Bo Ohlsson fyndade lite småprylar och sedan tillagades det en underbar måltid av laxfile och grönsaker. Till efterrätt hade vi franska päronbakelser som jag inte kunnat motstå när jag gick över Stortorget i Lund och där var en Internationell (mat mest) marknad. Per (min bonusfar) hjälpte mig med lite elektriska saker som min halllampa och julljusstake. Nu blir det ljusare i hemmet när jag återvänder dit igen i eftermiddag.

1900 besök på bloggen! Härligt och roligt!

Det har varit intensiva dagar sedan sist. Vi hämtade upp Mary och Ciaran på Göteborg City airport och de var 1 timme försenade lite mer försenade än vi varit dit så Felicia och jag hann äta en mindre trevlig lunch på flygplatsen innan bilen vände söderut igen.


Fredagen avrundades med säsongens sista meditation och Oneness Blessing på Hälsans hus i Lund och vi fortsätter igen den 23 Januari 2009 kl 19.00. Vi var 5 givare och 8 mottagare och det var jättefint.

Lördagen varvades med arbete som kontaktperson och julmarknad på Björnstorps slott och vegetariskt julbord på Govindas. Kanonfin, nyttig mat, vet du att de använder kravodlad, ekologisk mat, till 80 %? Vilket gör allt så mycket godare. Tack, Elias med vänner!

Söndagen arbetade jag 4 timmar och sedan mös vi fram till 17.00 då Maja anlände och vi gjorde en meditation tillsammans Mary, Ciaran, Maja och jag. Felicia gjorde oss sedan sällskap när vi hade en live videokonferens med Oneness Universitys grundare Bhagavan och vi alla fick Oneness Blessing. Enormt starkt och verkligen speciellt var detta första tillfälle av direktkontakt genom internet - detta nät, detta fantastiska instrument som mänskligheten har tillgång till.

Måndagen tog vi iväg till Köpenhamn. Vi åt, vandrade, drack glögg, shoppade, gick på Ströget och upplevde Nyhavn, åkte häst och vagn för att guidas lite på Köpenhamns gator. Samt avslutade slutligen på Tivoli detta juliga, mycket sevärda och vackra ställe.

En härlig dag och en härlig semester tillsammans har vi haft.

Inga kommentarer: