måndag 1 december 2008

Ny vintermånad


Lund är julpyntat. Så fint. Hela dagen igår var det julkul på torget utanför mina fönster, brända mandlar försäljning och auktion. jag tog mig en innepysslar dag. Mina adventsaker står fortfarande i en låda även om den inte är placerad i källaren längre utan flyttat upp 3 våningar. Men tvättat är minsann gjort och packningen inför Göteborgsresan är en bra bit på väg. Felicia ska nu flytta till nytt boende med eget kontrakt i studentkorridor så hon behöver ha upp en del grejor till.

Framåt eftermiddagen blev jag sugen på pizza och beställde. På min väg ut genom porten sprang jag ihop med min ex man och hans kvinna. Det är ju nu drygt ett år sedan vi skiljdes och nästan lika länge sedan vi träffades. Jag blev så överaskad över att de stod praktiskt taget utanför min port så jag blev rent ställd. Gjorde nog inte ett särskilt gott intryck men vad spelar det för roll. Det kändes i all märklighet både bra och sorgligt. Jag har avvaktat detta möte och ögonblick sedan i somras - emellanåt bävat men nu har det skett. Och inga döda ;-). Härligt!!

Kvällen avslutades med Oneness Blessing i Malmö. Det var idag som jag skulle hålla i vårt möte. Vi var 7 givare och 2 tagare så det blev starkt. Vi gjorde en guidad förlåtelse meditation som uppskattades av alla. Sedan körde jag förbi Patrik för att hämta lite porslin och grejor Felicia ska ha upp till Göteborg.

Jag har ju 2 lediga studentrum och en flicka från Kalmar har varit här och vill flytta in den 20 december eller 1 januari och det är inga problem för någon av oss som bor här.

Ytterligare intressenter finns men det är lite glesare så här års. Hösten är den stora tiden för rumsuthyrning åt studenter i Lund. Men det ordnar sig nog. Det gör det alltid.

Nu ska jag koka gröt, cykla till gymet, visa rum, och fika med Maja i eftermiddag. Klockan 5 är det kontaktpersonsmöte.

I förra veckan blev jag tillfrågad om jag ville hålla Frigörande Dans för Folkuniversitet i Malmö nästa termin och de träffar 2 inspiratörer så vi får se vad för besked de lämnar idag eller imorgon.

Min mobiltelefon har strulat lite sedan dagen jag köpte en Moldavit sten dvs i torsdags. Den har alla möjliga konstigheter för sig som att inte ringa, byta ringsignal, inte låta människor som ringer komma fram och allt startade med att den låste sig när det ringde och sedan gick det inte att låsa upp telefonen. Mystiskt? Eller är det dags att använda garantibeviset?

Nej, nu får jag starta dagen...

Inga kommentarer: