fredag 26 december 2008

Annandag Jul idag

Lyssnar på Mahalia Jacksson skiva "Gospel Chrismas". Idag är det minusgrader. Jag tog en sväng till Åhlens och kände på mellandagsrean. Inte övermycket folk på stan men en massa saker till fyndpriser även om det som alltid efter jul är mycket utgallrat.

Jag har haft en varm och härlig jul. På lillejulafton gästades vi av min syster Fanny som julshoppade lite när hon kommit till oss inför julafton. Vi gick på Stortorgets Restaurang och åt en räkmacka och drack ett glas vitt vin. De stängde kl 20 denna kväll. Så vi gick hem - drack en kopp te och byggde lite pussel. Som tur är har jag inga inneboende studenter så här till Jul så jag har både rum till Felicia och Fanny att sova i.


På julafton sov vi ganska länge. Jag hade namnsdag hela dagen. Vid 10 kom min syster Frida med gullungen Astrid som har en alldeles egen blogg. Fredrik hade lite ärenden att uträtta och dök upp lite senare. Fanny hade bjudit in dem på Brunch och de kom lite tidigt. Vi var inte riktigt färdiga eftersom de kom en timme innan vi bestämt men vad gjorde det?

Vid kl. 13 drog vi vidare till Julfesten hos min bror Joakim. En ganska spittrad tillställning då värdinnan var svag och matt en trolig biverkning av/från deras Kenya resa som slutat den 22 december. Vi stannade till efter Disneys Kalle Anka Jul på tv, åt godis och drack glögg och småpratade med några de 15 andra gästerna.

Sedan tackade vi för oss och drog vidare med bilen till Ystad och Felicias farmor som även välkomnat mig i år på denna familjens dag. Jag hade det verkligen bra hos familjen Strand och fick en massa fina julpresenter och härlig mat. Vi satt uppe och pratade till 01.30 och hade det jättemysigt.



Juldagen visade sig från sin allra bästa sida, solen sken in genom alla fönster och det var hög klar luft. Vi sov länge. Åt en sen frukost/brunch.

På Felicias initiativ provade jag många av farmor Monas avlagda skor och fick en hel papperskasse full av mycket vackra skor mest sommarsandaler men även pumps i min storlek, ett 20-tal skulle jag gissa på. Vilken lyx och så kul. Nu har jag kvar att lösa förvaringen på något sätt.

Jag gav dem alla Reconnective healing och Oneness Blessing sedan tog vi lite eftermiddagsfika innan Felicia och jag reste vidare till Tomelilla.

Tusen Tack för en underbar varm och kärleksfull Jul Mona, Patrik och Anders.

Väl framme i Tomelilla möttes vi av ett pusslande och lite julmat. Vi stannade några timmar jag och Felicia. Felicia missade tåget tillbaka till Ystad så Patrik var snäll och hämtade henne. Lagom till jag skulle köra hem började det snöa så jag fick skrapa bilen för första gången i år.

Nu ska jag göra mig klar för en Julkoncert i Domkyrkan kl 17. 00.

Fortsätt och njut av julen och 2008 än har vi några dagar kvar... det gör jag!

Inga kommentarer: