måndag 29 december 2008

Ny hyresgäst


Nu har jag njutit av friheten och eget boende. Och jag har några dagar kvar påminns jag om när min nya inneboende Sofia flyttade in sina grejor idag för att sedan återvända den 3 januari och då kommer även Marie som hyrt det andra rummet.


Härligt att ha hela lägenheten för sig själv samtidigt är det kul med lite sällskap, liv och rörelse omkring sig. Så var tid och stund har sin glädje.


Felicia som embarkerar det ena rummet just nu har varit hos sin pappa och farmor i Ystad i några dagar och planerar att komma hit i eftermiddag. Sofias familj skulle återvända igen med en säng. Då hon vill ha sin egen säng och då fick jag ett litet problem med var jag skulle göra med den andra sängen som stod i rummet. Jag kom på en bra improvisationslösning (ställa den vid väggen och hänga ett elefanttyg över). ;-)


Min vän Maja har en gran med LEVANDE LJUS så hon bjöd hem mig på te och hembakt. Vi satt i hennes soffa med en massa tända ljus i granen och runtomkring och hade ett mysigt samtal från att det skymde i lördags till jag gick hem 2-3 timmar senare.


I söndags var det deeksha kväll i Malmö. Jag följde inte planen och åkte dit utan grejade med texter om "Den Frigörande Dansen" och såg säsong 2 av Supernatural, som Felicia tagit hit och jag tyckte var för läskig när den gick på tv. Latmasken och innesittare personligheten tog helt över.

Nyår?!? Vad ska jag göra då? Ingen aning men idag ska jag bestämma mig. Felicia och sitta hemma ett alternativ tror jag. Mias fest ett annat alternativ. Följa med Maja på levande musik i ett kollektiv hon är inbjuden till. Svårt att välja när alla alternativ känns lika svaga/starka. Vill inte fixa maten - det vet jag i alla fall... Inget nytt under solen ,-).

Nu ska Mia komma till Lund och vi ska gå ut och äta lunch så nu får jag ta mig i kragen så jag blir klar till hon kommer.

Ses snart igen!

Inga kommentarer: