torsdag 4 december 2008

Studentlya i Göteborg

Det är torsdag fm och vi har flyttat in alla Felicias grejor i hennes söta lilla korridorslägenhet. Jag har städat och fejat. Nu har det mesta kommit på plats. Vi var på Ikea och kompletterade det mest akuta och tog en fika i tisdags efter flytten. Felicia pluggar för fullt idag med hon har snart en stor tenta igen. Om 1,5 timme ska vi ge oss av mot Göteborg City airport och hämta min irländska vän Mary med kärestan Ciaron. De ska följa med oss ner till Skåne och vi ska ha dem som gäster tills de reser hem igen den 9 december. Jag har flera olika planer för oss.

Bla annat ska vi ge Oneness Blessing på Hälsans Hus i Lund kl 19 imorgon fredag och vi blir 5 Deekshagivare som ger terminen sista dag: Maja, jag, Felicia, Mary och Daniel. Varmt välkommen!

Igår var Felicia upptagen med studier hela dagen så då köpte jag mig en jättefin röd kappa och mössa. Har undrat över varför jag som är en människa som gillar rött har gått omkring i antingen en brun eller mörkgrå vinterjacka och breddade garderoben nu med lite färg. Härligt!

Det var kul att shoppa lite inflyttningspresenter till Felicia med som en stekpanna, bricka och skärbräda båda i grönt, decelitermått och tandbortsmugg sånt man nästan inte kan vara utan...


Sedan hade jag förmånen att ha en vän i Pekka som emigrerat till Göteborg från Skåne för ca 10 år sedan som tog ledigt igår och mötte mig på stan efter 1 timmes intensivshopping klockan 11.00.


Vi promenerade runt i Göteborg, åt en tidig lunch på Sockerkringlan och satt där i några timmar och pratade sedan gick vi ut och promenerade igen för att när vi anlänt Gothia Towers inta deras Sky bar för en kopp kaffe. Magnifik utsikt och härligt sällskap - vilken underbar dag! Sedan promenerade vi förbi NK:s julskyltning något man "måste" se verkligen udda och olika vacker. När vi nått Nordstan letade jag lite julklappar och sedan mötte Felicia upp och Pekka skulle gå och träna. Vi var lite trötta jag och Felicia så det fick bli kvällsmat på Burger King, inget vidare och sedan hittade vi julklappar till mina underbara brorsöner och en fin top till Felicia.

Nu ska jag påbörja julkortskrivningen och se hur långt jag kommer innan vi ska gå.

See You!


Inga kommentarer: