tisdag 3 november 2009

30 timmar från Costa Rica


Alltså hemma i kyliga Lund igen. Skyndade mig hem för att jobba men det blev återigen inställt. Så hem och packa upp de våta badkläderna och jeansen. Det var ju inte så att det torkade lätt i den fuktiga luften på Costa Rica i regnskogen och sedan hade vi ju rejäla regnväder en del av nästan varje dag.


Så sista dagen i paradiset red jag och vi var många som red i 2 timmar till närmaste by tillsammans med de två mer avancerade "hästgrupperna". Vi red även upp på höga kullar och där floden var ganska ström och det må jag säga var läskigt när hästen hade vatten så högt att mina gummistövlar fylldes med vatten och jeansen blev våta upp till knäna. Läskigt först och häftigt sedan. Vi red snabbt ganska mycket och det gör ont i baken att sätta sig ner fortfarande.


Gary Douglas talade och svarade på frågor och gjorde clearingsprocesser precis som de 6 andra dagarna. När dagen avslutades så packade jag och sedan var det ett gäng som ville bada i floden så då hängde jag på och fick förstås packa upp bikinin igen först. Ytterligare en läskig sak så där sista dagen att promenera ner till floden i mörkret trots alla farliga spindlar och ormar som kunde finnas. Vattnet stod högt och vi fick hålla i varandra för att inte sugas i.


Sedan var det att återvända till rummet ta en dusch, göra fets makeup ochta på "snyggklänning" till champagnefesten som bestod av matoch mycket dans och trams... Vid 2 tiden hoppade jag i säng och då bytte Andrew och Susan Bars på rummet och samtalade så det var inte helt enkelt att somna för att klockan 4 gå för att duscha av sig svetten från dansen någon timme tidigare.


4.30 gick bussen med 7 sömniga människor till flygplatesen i San Jose med olika resvägar och mål. Efter 3 timmar på den flygplatsen och 8 på Miamis flygplats så är jag ganska nöjd med flygplatser för ett litet tag i alla fall. Timmen börjar bli sen så nu ska jag knoppa för att börja en ny dag imorgon och som jag har längtat efter min egen säng...


God natt!

Inga kommentarer: