fredag 27 november 2009

Att bara vara jag....


Tack för att jag vågar vara jag så många minuter om dagen. Jag älskar mitt liv. Jag fick ett kritiskt mail från en man som tyckte att alla kurser om personlig utveckling var för dyra. Jag svarade hur det fungerar här i Sverige med moms och skatt som jag gladeligen betalar mer och mer av ju fler människor som kommer på mina kurser.


Jag svarade så gott jag kunde utan att försvara mig och fick ett så ärligt och fint svar tillbaka så jag blev helt rörd. Hur blir det bättre än så? Vad är mina möjligheter att inspirera fler människor till att skapa de liv de längtar efter istället för att gå och misströsta i vardagen. Vad mer är möjligt?


Jag lever, äter och pratar Access Consciousness. Mina vänner ger mig kärleksfull feedback på mina dominerande inte så gynnsamma sidor och jag har valet att välja nu och nu och nu. Tack Maja, Cina och Johny!


Jag har ätit lunch i Malmö med Gabbe och bytt Bars med Maggie i onsdags och avslutade jättemysigt med en lång kaffestund hos Cina. Igår jobbade jag med min redovisning som legat och stört mig sedan i somras och allt är i ordning nu. Vilken lättnad. Imorse gav jag mig på övriga papper och det känns så vilsamt att ha ordning och reda även om jag satt uppe till över 3 i natt med min redovisning så är jag pigg idag.


Jag hann även fika med Maja, vara kontaktperson och leta efter ny bläckpatron till skrivaren nu när jag behövde skriva in och ut en massa intäkter och utgifter i mitt redovisningsprogram. Idag har jag väntat på Schenker som slutligen kom med ett 7 kg paket som visade sig vara min visitkort som Vistaprint ersatte mig med eftersom de skickat lite fel förra gången. Då Maja påpekat att jag stavat fel på mina gamla och mirakulöst så fick jag nu 1500 nya kort som är rättstavade. Hur blir det bättre än så?


Klockan 15.00 eller strax innan idag så har jag en Barsklient, så jag ska dammsuga och springa 2 ärenden före det. Efteråt drar jag till Malmö. Johny har bjudit hem mig på middag i kväll och imorgon ska jag assistera på Johnys första kurs med 5 anmälda så här långt. Efter kursen så är det adventsmys hemma hos mamma i Tomelilla och alla barn utom 2 systrar som reser i Asien just nu kommer. Felicia har inte möjlighet att komma. Söndag kväll är det Barsbytarkväll hemma hos Johny med glögg på 1 advent. Kanske hinner jag ta fram adventsstjärnan idag med?


Min äldsta lilla syster Fanny iväg för ett bra tag sedan och jobbar just nu som volontär, i Kambodja tror jag det är, se hennes blogg. Min yngsta lillasyster Magdalena blogg berättar att både hon och Jens de är på Filipinerna just nu. Frida min mellansyster har oxå en blogg och bloggar om vardagslivet med sina 2 änglar Inez och Astrid. Så det är 4 bloggande systrar. De 2 grabbarna Carl och Joakim de bloggar dock inte. Min mamma har 6 barn. Hur blir det bättre än så? Vad är de oändliga möjligheterna?


Så dags att jaga vidare och det vore bra om jag kunde gjort dansövningen idag med då jag har ganska inbokat till måndag kl 17.30 då det är dags för den 9:e av 10 Frigörande Danserna denna terminen i Malmö. Nästa termin har jag sagt att jag inte håller dans på måndagar så det är sista gången i Folkuniversitetets regi måndagar i Malmö i alla fall.


Vad är de oändliga möjligheterna?

1 kommentar:

liss-mari sa...

Väldigt vad många barn jag har