torsdag 16 december 2010

Allting gånger 3


Retorikutbildad på avancerad nivå... i alla fall har jag ett intyg på det nu. Vad kommer efter det tro?

Jag är lyckligt lottad som inte behöver köra någonstans idag då nytt snökaos brutit ut igen. Jag såg ut som en snögubbe efter vandringen från AF till Stortorget i Lund. Jag åt lunch med en trevlig psykolog som även hon gick retorikutbildning idag. Vi hamnade på GREKENS tror jag restaurangen heter och det var billigt och varmt. Tänk vid kl 13 hade jag redan ätit 3 ggr, först frukost hemma sedan fika på kursen och lunch. Jag som brukar starta att äta då. Hur blir det bättre än så?

Igår när jag skulle förbereda mig inför denna dag så var jag trött så jag ställde klockan tidigt i morse istället. Jag snoozade 3 gånger och njöt så av att ha den möjligheten. Sedan skrämde jag nästan slag på min morgonpigga inneboende när jag var uppe och klädd före henne idag.

Igår bytte jag Bars med Pernilla som hade med sig söta valpen Maja. Efter detta så var det 3 köpcentrum som gällde först som kontaktperson på Nova Lund sedan för inköp av mat och slutligen på Burlöv center för att fika och umgås med Mia. Vid hemfärd så hittade jag min nya favoritfiltsaffär Chilli vid Burlövs center. Hipp hipp hurra! Den var stängd för dagen men ändå.

Jag hörde att 3 var ett magiskt tal...

Jag har bytt Bars 3 gånger den senaste veckan med Ia, Cina och Villemo - får se om det blir någon idag. Cina och jag pratade om det men nu är det ju snökaos igen... Hur blir det bättre än så?

Jag hade en Barskurs i lördags och äntligen lärde någon i min familj sig detta frivilligt. Min lillasyster Magdalena. Felicia min dotter kan vi inte räkna då detta varken var särskilt frivilligt och inte heller speciellt uppskattat. Själv gillar jag mycket att hålla Barskurser och tycker det är jätteskoj. Nästa inplanerade BARSkurs är i Lund den 2 januari 2011. Årets första kurs årets andra dag. Vilka är de oändliga möjligheterna?

Sedan fortsätter vi med NYA ACCESS FOUNDATION & LEVEL ONE den 6-9 januari 2011. Finns det ett vettigare sätt att börja det nya året? Finns det något roligare än att bli mer medveten för varje dag?

Julklappar då jag har köpt en massa till dottern, någon till ska jag presenta vi får se vilka det blir. Jag tänkte höra lite vad Felicia tänker och önskar när hon kommer hem från Berlin. Flygbiljetten blev en oönskad julklapp till dottern... Antagligen kan den uppskattas om några år då jag själv inte alltid uppskattat allt jag fått från början så vet jag hur det kan vara. Så tack för allt jag fått men inte önskat i den minuten jag fått det utan inte sett värdet och omtanken förrän långt efter.

Alla Felicias omtänksamma finurligt uttänkta julklappar. Pappa Patrik gav mig en resa till Köpenhamn när jag hade fullt upp med tentor, universitetsstudier och avyttringen av ett dödsbo i december. Eller ett fint skrivbord som jag fick vänta för länge på. Ja, jag har verkligen haft mina otacksamma stunder.

Tänk idag var jag tacksam för att jag hade möjligheten att snooza. Nog har jag förändrats på 20 år.

Slutligen apropå dödsbo. Handelsbanken är nedläggningshotad. Byt bank! Jag har aldrig blivit så korkat behandlad som jag blivit när jag försökt avveckla pappas konto och betala pappas dödsbos räkningar. Ännu har jag inte lyckats få dem att vilja lösa det. De svamlar om original och fakturor och jag pratar med myndigheter som berättar att jag gjort rätt. Vad annat är möjligt?

Jag avvaktar lite och samlar kraft tills jag går dit för 6:e gången och försöker uträtta detta tillsynes enkla och ser om det går då. Vad ska till?

Hela livet kommer till mig med lätthet, glädje och härlighet!

Inga kommentarer: