tisdag 21 december 2010

En massa möten


Här sitter jag ensam något konfunderad över mina humörsvängningar... Glädje, eurfori och nedstämdhet och sorg om vart annat.

Intressant att skåda... inte njuter jag av känslan att inte tillhöra något sammanhang eller inte ha någon mening utan bara känna meningslöshet. Så vad ska till?

Felicia landade till slut och har varit både här och hos sin far innan hon reste med tåg till Göteborg för att träffa några av sina studiekamrater och vänner. Ja hon sitter faktist på tåget på väg hem hit nu och ringde precis och undrade vad hon skulle äta på tåget.

Min syster Fanny som skulle rest från London i lördags och anlänt till Sverige samma dag är tydligen äntligen i luften med ett annat flygbolag än SAS. Även Felicia bytte från SAS till Easy Jet för att komma hem från Berlin 12 timmar senare än planerat och inte senare.

Så imorgon ska vi kanske umgås med Fanny och kanske följer hon med oss hem redan i kväll från Bjärred om vi har tur. På kvällen ska Felicia, Sandra, Paul och jag gå på bio.

Kyllike ringde precis så hon kommer och vi tar en efterlängtad fika idag! Hur blir det bättre än så?

Igår glömde jag bort ett möte kl 9.00 som vi flyttade till 10.20 så att jag han göra mig vacker och fräsch innan jag gick dit. Uppföljning av mitt enda kontaktpersonsärende och det gick bra.

Sedan efter lite redovisningspyssel så körde jag till Bjärred och hälsade på syster Frida som var hemma med lilla krassliga Inez. Inez är så söt ser ut som en vällingreklam bebis.

Det var Barsbyte hemma hos Villemo - en underbar ängel. Vi var sex underbara barsbytare där och Camillas 2 fina barn, vilken energi, vilket utbyte vi hade. Tack fantastiska Villemo för din strålande gästfrihet.

Jag hann förbi Marika innan på en kopp kaffe. Så en väldigt social dag blev det. Bilen fick ut och luftas i det snöiga Skåne. Något jag gärna undviker ;-). Hur blir det bättre än så?

Ja och så bytte jag Bars med Bengt i söndags innan jag kanske fick en överdos av teknik eller vad det var och blev typ sjuk med huvudvärk matthet och kräkningar som gick över efter 15 timmars sömn. Jag vakande pigg och glad som en lärka på måndag morgon.

En av helgen lågpunkter var att jag slarvade bort en dörrnyckel när jag gick och handlade mjölk. Den försvann i snön. Så vad ska till att den snart dyker upp igen? Lyckligtvis var Felicia hemma och släppte in mig. Mina inneboende studenter har rest hem och firar jul i Spanien och Bulgarien.

Kalaset som vi skulle ha jag och bröderna med familjer denna söndag blev inställt och inte en sekund i helgen blev som planerad. Så mängder med ovanlig mat i kylen att äta upp! Vad är det som är rätt med detta som jag inte ser?

Hela livet kommer till mig med lätthet, glädje och härlighet!

Inga kommentarer: