lördag 25 december 2010

Juldagen en annan dag


Julafton firade vi hos min syster Frida med familj. Alla systrar med familjer så vi var 9 vuxna och 2 barn på 1 och 3 år. Hur mysigt som helst. Min syster Magdalena var den bästa Tomten jag sett - vilken inlevelseförmåga och klapparna var många. Lilla Inez var sjuk och kräkte precis när vi skulle äta och piggnade till lite efter det. Hon hade legat slagen sedan 2 dagar och nästan bara sovit. Så idag är hon förhoppningsvis friskare. Astrids glädjefulla uttalande halvägs igenom julklappshögen var "Jag gillar JUL!" Alla åt sig mätta och fick en massa fina paket.

Idag har jag bestämt att jag ska byta Bars men kommer inte ihåg med vem.... Jag hoppas personen ringer. Annars tvättar jag - ingen annan verkar vilja tvätta idag och Felicia ville ha tvätt tvättat så...

Jag har städat toaletterna blänkande fina och hinner nog dammsuga med innan det blir kväll. Jag undrar om det blir något Barsbyte idag?

Felicia ska 16 bussen till Ystad och ha lite julmys med sin Pappa och farmor. Innan dess ska vi äta räktårta och kanske ska Felicia baka mjuk pepparkaka.

I tisdags kom systern Fanny från London och vi 3 tjejer mös med vin (julmust) och grönpepparkyckling (jag tillagade - wow!). Felicia blev rekryterad till lite pappersjobb i 1,5 dag av broder Joakim. Det var kul att han ringde och Felicia fick tjäna pengar. Fanny och jag hängde, shoppade lite och sedan kom Paul och Sandra till Lund på en fika. Fanny åkte på klassträff i Malmö och Felicia kom hem och vi 4 gick på bio "The Town"en spännande action. Mycket popcorn och mys blev det.

Jag lyckades också med att avsluta pappas konton i Handelsbanken. Lätt som en plätt med en fullmakt som jag lyckades få till med Felicias hjälp. De bjöd på glögg och var väldigt trevliga på lille Julafton. Så nu sluter vi fred före Jul. Nu är även detta projekt avslutat.

Inget julpussel i år utan mer datorlek. Vi shoppade lite fint på förhandsrean och lite fler julklappar på självaste julafton. Denna julen har varit oerhört vacker med så mycket snö.

Ja nu vilar de flesta och snart öppnar krogarna upp för nattfolket denna mycket festliga natt.

God fortsättning och på återseende!

Inga kommentarer: