fredag 17 december 2010

Att välja...


3 val jag idag inte är nöjd med och inte skulle göra om igen om jag kunde backa tiden.


- Automatiskt ta hand om allt juridiskt och praktiskt när Pappa dog
- Ge Felicia flygbiljetter i julklapp när hon inte önskar sig det
- Försöka få till ett möte med Pappas barn - mina bröder som inte önskar det

Så vad ska till för att jag får mer kontakt med att vara en riktig bitch och välja det jag tycker är skoj istället för att ständigt ställa upp, försöka vara snäll, HJÄLPA till och skapa sånt som jag tror andra vill ha och önskar. Något som jag uppenbarligen inte har en susning om.


Hur går det då?

Jag har typ haft lust att bomba Handelsbanken efter deras trista och osmidiga varande. En massa samtal och trixande - ändå är kontona inte avslutade, mina utlägg inte ersatta och jag superstörd och irriterad på detta. Fonus var lite enklare så pappa är i alla fall omhändertagen och begravd. Tack för att de på Fonus inte är lika inkompetenta som de på Handelsbanken. Vad mer är möjligt?

Felicia sitter fastsnöad på flygplatsen och gillar varken SAS eller avgången jag valde. Trist där föll hela hennes plan. Planen står tryggt på marken. Inget pepparkaksbak eller julkortsskrivande hos Patrik i kväll, hinns tåget till Göteborg med imorgon. Hon står i en evighetslång kö och naturligtvis besviken för att hon fastnat. Hur blir det bättre än så?

Sedan till träffen som jag tyckte var en god idé så att "vi" syskon lärde känna varandra lite bättre. Fick lite mer tid tillsammans. Hem till Joakim blev vi inbjudna den 4/12. Det flyttades till den 18/12 då varken jag eller Joakims familj kunde av olika skäl. Efter ett flertal turer så ska vi vara hemma hos mig. Jag har inhandlat alla ingredienser och planerat. Efter ytterligare några turer vill Joakim skjuta på det till efter jul och jag bjuder Paul och Sandra om de så önskar. Vilka är de oändliga möjligheterna?

Idag då?

Idag har jag tvättat, varit ledsen och irriterad. Fikat med Maja på mysiga Stenugnsbageriet. Innan jag åt en pizza och drack en massa Coca Cola så bytte jag Bars med Maja. Då kändes allt mycket lättare för en stund. Jag fick dagens komplimang: Du ser precis ut som min svärmor sa Pizzabagaren och hon heter Eva. Ha det gör jag med. Lustigt men inte kul...

Sedan efter samtal med min dotter, hennes far och min bror så närmar det sig igen: Jag skiter i allt och det skiter jag i! Magnus Uggla eller?

Annars verkar jag mer känslig just nu om någon lider lipar jag och det gör ont. Om någon är god eller kärleksfull så gråter jag då med. Och just det nu pratar jag om att se på film. Verkligheten är inte dramatisk på det viset - eller?

Ska jag avsluta dagen eller ska jag våga mig på att ringa Felicia igen på flygplatsen... Det är ju inget vidare kul det heller...

Så dags att köra: Hela livet kommer till mig med Glädje, Lätthet och härlighet 30 gånger om dagen minst!!!

Tjingeling!

Inga kommentarer: