torsdag 23 oktober 2008

Kunskapsdag i Malmö


Det är härligt att ha en bil men inte när man ska resa mellan Malmö och Lund på morgonen och har en tid att passa. Igår skulle jag på Kunskapsdagen som var i Orkanen på Högskolan i Malmö för att lyssna på föredrag och fika med min vän Mia strax före lunch hade vi bestämt.

De bygger vid infarten och vid Värnhemstorget så jag fastnade i bilkö och min tidsram sprack ganska omgående. Väl frisläppt körde jag fel och hittade inte lokalen så det första seminariet missade jag halva av tyvärr. Det andra seminariet var inget vidare men där stötte jag ihop med Johny en man från tidigare i mitt liv. Sedan lyssnade jag på en fantastisk och duktig tjej Emma Pihl, coach som tydligen skrivit 2 böcker. Sista seminariet var en stand-up komidien som pratade om Happy Brain. Ganska underhållande. Efteråt stötte jag åter ihop med Johny och vi tog en fika som drog ut på två timmar och vi pratade ut och skrattade och hade en väldigt trevlig stund. Tack för dessa helande gudomliga möten som bara blir av!

Så ca 2 timmar efter jag bestämt kom jag till min vän Cina med sonen Vincent och tillbringade några timmar där. Jag följde min plan och provianterade på Citygross innan jag återvände till Lund. Jag siktade på Hälsans Hus onsdagsföredrag som skulle handla om syra basisk kosthållning. Men väl i Lund var klockan för mycket och jag vandrade hem med mina tunga matkassar. Nöjd med min intensiva dag.

Inga kommentarer: