söndag 26 oktober 2008

Vilken tur det regnar idag


När jag får lov att stanna inne och skrota framför datorn. Igår var det jättefint väder och jag jobbade utomhus långa stunder i lätta höstkläder så jag blev ganska kall. Men det var ett fantastiskt väder för att vara den 25 oktober tycker jag.

På lunchen for jag iväg till Bjärred för en date med 2 systrar och en systerdotter. Hon är så söt lilla Astrid som har en egen blogg. Min underbara syster Magda reste från Malmö och min syster Frida lagade en färgrik och underbar lunch till oss. Tack för en mysig stund!

Jobbade till drygt 17 sedan var jag stelfrusen. Hade ytterligare ett möte på kvällen med en man som inte vill bli omnämnd här. Jättetrevligt hade vi - världen är verkligen full av trevliga människor. Vad är det egentligen som gör människor trevliga. Ligger det inte i betraktarens ögon? En toppenkväll med gott vietnamesisk käk på MIKAI i lund, gott sällskap, underbar service och sen blev jag dessutom bjuden på allt det goda. Kan livet vara bättre än så, en regnig söndagmorgon?

Sommartid idag och en del förrvirring skapade jag för tjejerna genom att ställa klockann åt fel håll. Studenterna hade varit ute sent och blev väckta av min musik lite tidigt, kl 8 vintertid och jag som trodde hon var 10, ja som det kan bli ;-)

Jag ringde hem till min bror. Han var i Rom med fru och dotter och hade vidarekopplat - så förvånad jag blev. Inte en dag för att möta honom fysiskt idag i alla fall

Telefonen ringde när jag kokade gröt - som jag glömde bort, så dagens doft i lägenheten är bränt. Som det kan bli. Undrar vad mer kul som ska hända idag? Jag tror jag går på bio ikväll. Vill se Vicky Cristina Barcelona. Kanske blir det idag.

Inga kommentarer: