lördag 4 oktober 2008

33 års kalas


Nu är jag hemma mätt på underbar varmrökt lax, tårta och godis. Min bror Joakims fru Martina firade sin 33 års dag några dagar i förväg. Vi satt mest i köket hela tiden jag var där 3,5 timmar av 4. Så nu är det skönt att ha kommit hem och sjunka ner i soffan.

Det har varit en lång dag som startade i morse med 2 timmar som kontaktperson och ett väldigt bra möte. Sedan hem för att äta sen frukost strax efter 11.

Felicia som vi varit uppe och hämtat i Göteborg efter att ha kört upp dit jag och dotterns far Patrik. Vi hade med oss en hel del saker som vinterkläder mm och fyllde sedan bilen med ännu fler saker vid framkomsten eftersom Felicia med vår hjälp skulle flytta till ett nytt hyresrum i Göteborg. Äntligen slapp hon bo inneboende hos en släktings bekant som inte ville ha någon hyresgäst. Vi bodde över natten hos en gammal vän, Pekka som jag inte träffat sedan 1996. Ett trevlig möte - en mycket fin man. Kolla in 2 "studenthem" och shoppa på Ikea hann vi också med innan vi återvände till Skåne igen.

Väl hemma fredag eftermiddag - mycket pyssel och sedan Deeksha kväll på Hälsans Hus och Felicias första officiella deeksha givar möte i Sverige. En stark och härlig premiär.

Felicia är populär när hon åter är i Lund och är ute och fikar och shoppar med vänner mest hela tiden. Eller så är köket fullt av fikande glada studenter. Datorn jag köpt till Felicia visade sig vara lite defekt. Så trist, jag hoppas det går att få ordning på detta smärtfritt. Ett gemensamt beslut dottern och jag tog var att sortera ut ytterligare böcker och denna gången barnböcker. Så vi var nere i källaren och nu har jag en massa "nya" böcker att lägga ut på tradera.

Åter tillbaka till dagens händelser. Min gamla arbetskamrat och vän Marikas son Dennis har dött i en överdos i onsdags för 1,5 vecka sedan och jag ville besöka familjen och visa mitt deltagande. Så fram emot 13.30 var jag där och var en medmänniska i 2 timmar. Fint möte.

Mellan detta besök och kalaset han jag med ett besök hos min vän Cina med sonen Vincent och drack en kopp te i lekrummet då Vincent blivit väldigt mammig sedan han börjat skolas in på dagis.
Imorgon bär det av till Tomelilla för att besöka mor. Det var längesedan jag var där har hon berättat för mig och säkert är det så. Felicia kommer också dit efter att ta tillbringat natten i Ystad hos sin farmor.

Inga kommentarer: