tisdag 28 oktober 2008

Städdag


Och igår. Så härligt att ha nytvättade golv i hela lägenheten och skinande och fräsha toaletter. En härligt befriande känsla.

Den bärbara datorn såldes igår. Märkligt nog så konstrade den när en seriös köpare var här men han tog den ändå och trodde han kunde fixa den. En vän sa att den blev ledsen och inte ville flytta. Skämt åsido så kan kanske även ting har känslor och kan reagera... Den har ju varit en av mina bästa och trognaste vänner nästan varje dag i drygt 3 år sedan jag fick den i 40 års present.

Det var ju samma med huset som jag älskade men flyttade ifrån. Då började saker gå sönder och då var det en kvinna som sa att jag fick gå och ta farväl av huset som saknade mig.

Allt utsorterat är nu upplagt på tradera. Vilket jobb att lägga upp 90 auktioner men välkommen in och bjud. Det är många fina och bra böcker jag lagt upp HÄR.

Tvättar gör jag idag det är nog nästan två veckor sedan för det började bli glest i vissa lådor och så är det så härligt med nytvättade handdukar. Även duschdraperiet och badrumsmattorna får sig ett ansiktslyft idag.

Ska äta lunch med min vän Marie idag sedan skulle jag hålla mig hemma mellan 18-21 för då skulle Posten leverera ett paket. Troligtvis Felicias nya dator som reparerats.

Allting faller på plats och blir klart efter hand. Tack för det!

Igår blev jag först hembjuden till Maja på Grönsakssoppa och efter det bjöd P-O på fika på Patisseriet. De har fantastiska bakelser och mycket gott hembakt bröd.


Jag avslutade kvällen med att bjuda mina inneboende studenter på vegetarisk lasagne. De blev mycket glada. Ett ovanligt infall från min sida att laga mat.


Nu är det dags att kila ner i tvättstugan och vädret utanför fönstret är ett perfekt promenadväder.

Inga kommentarer: